Nära att bli överbackad av lastbil idag.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Låg bakom en Tonys budbil som kröp fram i stan, Han stannar vid ett övergångsställe och jag stannar bakom med ytterligare 1 bil bakom mig.
Då börjar idioten backa:gnissla Jag tutar och han stannar.
1 sek senare slänger han i backen igen jag hinner precis samtidigt som jag tutar baxa undan hojen.

Kör fram och bankar på dörren och skäller ut aset. som totalt iggar mig.

Tror aldrig jag haft sånt raseri i trafiken innan:mad: :mad:

skönt att det inte hände nåt! och då menar jag att du inte blev överkörd alltså :D

varför backade han?

Jag tog regnr man kanske borde ringa åkeriet och avreagera sig:)

Du e inte först o garanterat inte sist med o råka ut för något sånt. Måste man stanna bakom en lastbil så försök och stanna så chaffisen ser dej i någon av sidospeglarna= mindre risk o bli överbackad:D

Sånt här händer daligen, vad är disskusions underlaget? Att alla ska insistera hur dum i huvet den här chaffören är?

Jag tog regnr man kanske borde ringa åkeriet och avreagera sig:)

do it!

men snacka med hans chef. bättre om hans chef skäller ut honom än du. kan ju vara så att den killen en dag 'råkar' köra över ett litet barn tex för att ingen påtalar om hur sunkig förare han är.

Innan man sliter upp luren kan man med fördel gå fram med sitt svarta visir, slita honom ur bilen och tala om för honom på trottoaren vilket duktig trafikant kan han är..

..givetvis i lugn och samtalston.

Störst kör först? :va

Tänk om du istället varit en stor skäggig farbror med en långgafflad H-D som du hade lagt de tre senaste åren på att bygga. Och som inte hade varit lika lätt att baxa undan när budbilsfuckot backade. Och tänk om budbilsfuckot hade knölat till den fina gaffeln och det specialbeställda framhjulet (värde ca 50000kr)...
Tro om budbilsfuckot hade blivit lite blekare om nosen av utskällningen då? :hihi

Annars kan man ju ge fan i att krypa upp i röven när man med röv och krita kan räkna ut att lasbilen har en nedsatt förmåga att upptäcka föremål bakom sig. Då blir man ArJ :mad:

Annars kan man ju ge fan i att krypa upp i röven när man med röv och krita kan räkna ut att lasbilen har en nedsatt förmåga att upptäcka föremål bakom sig. Då blir man ArJ :mad:

Jo visst men jag kröp inte upp i röven på honom han backade 2 ggr och jag hade en bil bakom mig uppskattar avståndet till 5-6 meter.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025