Nära ögat

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
suzukigsx600
Imorse åkte jag på Tyresövägen i höjd med Älta, kommer en mc åkande i vänsterfil jag har en taxi framför mig, mcföraren svänger in framför taxin och den j-vla taxichaffören blir lack och slänger sig ut i vänsterfil kör om mc och kastar sig in framför honom det var inte mycket emellan dom men till råga på allt så skulle taxin svänga av i älta det blev snudd på heldraget för honom, det var inte långt ifrån att dom smällde. Jag skakade på huvudet och samtidigt gjorde mc föraren det också.
Man undrar hur dom tänker för man har ju hört att taxi förare hatar mc förare, han gjorde det för att markera :kocko :mad:

the blue skrev:
Imorse åkte jag på Tyresövägen i höjd med Älta, kommer en mc åkande i vänsterfil jag har en taxi framför mig, mcföraren svänger in framför taxin och den j-vla taxichaffören blir lack och slänger sig ut i vänsterfil kör om mc och kastar sig in framför honom det var inte mycket emellan dom men till råga på allt så skulle taxin svänga av i älta det blev snudd på heldraget för honom, det var inte långt ifrån att dom smällde. Jag skakade på huvudet och samtidigt gjorde mc föraren det också.
Man undrar hur dom tänker för man har ju hört att taxi förare hatar mc förare, han gjorde det för att markera :kocko :mad:

Det finns många dårar i vår herres hage... :rolleyes:

Jag gillar inte heller taxibilar,eller rättare sagt mentaliteten hos en del taxiförare.

Blev trängd av en taxi förra veckan på ett ganska otrevligt sätt då han helt uppenbarligen såg mig men ändå skulle knö sig in i min fil när jag var där,hämnades genom att kör om och hamna före han vid nästa rödljus,ställde hojen på stödet och halv lade mig bakåt på sadlen med armarna i kors när det slog om till grönt.

O.uTlaW

I Taxichafförernas hemland är alla hojar påkörningsbara rundningsbojar, kulturkrock i dubbel bemärkelse :hihi

Nu ska vi nog inte dra alla taxichuafförer över en kam.

Det kunde väl likaväl ha varit en budbilschaufför, brödbud, branman eller Herr Andersson som hade en dålig dag fast då inte i en taxi? :rolleyes:

Ja, jag kör taxi. Har inte hört nån som dragit alla motorcyklister över en kam, så varför ska vi hojåkare vara sämre? Däremto finns de ju ganska många galningnar inom såväl taxi som hojåkare.

Kör också taxi o gillar med hojjar =).
Men vet att det finns många rötägg inom taxi branshen

Dessvärre är också min erfarenhet av Taxi-förare dålig. Jag undrar om det beror på att de blir sura/irriterade att även hojar får köra i bussfil på samma ställen som de. Eller om det beror på att vi kan glida emellan köer. Det är när man glider mellan två filer som oftast Taxi-förare skall markera genom att täppa till så man inte kommer genom eller "vingla till".

Last edited:
Efter att ha jobbat på bensinmack kan jag bara säga att jag hatar taxichaufförer...kjmmm415r4e .6,,,,,,,,,,......................................................... öpllllllllllllöäzsa

det sista är ett tillägg gjort av min katt.

UltraMarine skrev:
Efter att ha jobbat på bensinmack kan jag bara säga att jag hatar taxichaufförer...kjmmm415r4e .6,,,,,,,,,,......................................................... öpllllllllllllöäzsa

Nyfiken i en strut frågar sig: Varför?

Och det med anledning av taxichaufförerna, inte katten. Kan inte folk sluta prata om katter? Jag vill också ha en misse men det är kört med det för överskådlig framtid... :huvet

ft skrev:
Nyfiken i en strut frågar sig: Varför?

Och det med anledning av taxichaufförerna, inte katten. Kan inte folk sluta prata om katter? Jag vill också ha en misse men det är kört med det för överskådlig framtid... :huvet
Dumpa bruden och skaffa kattjäveln :tungan

De flesta taxi förare blir väll less på alla nissar i trafiken när dom kör så mycket bil. Och efter ett viss tid avreagerar dom sig på nån stackare :rolleyes:
/R

FUBAR skrev:
Dumpa bruden och skaffa kattjäveln :tungan

Haha, tyvärr inte så enkelt. Vi är allergiska bägge två om än rätt lindrigt i mitt fall, så länge katten har rätt färg. Även om det bara var hon så skulle det inte bli någon katt kan jag lova, den prioriteringen är inte svår! :tummenupp :kär

UltraMarine skrev:
jmmm415r4e .6,,,,,,,,,,......................................................... öpllllllllllllöäzsa

hahahaha HA. Det var lite kul. Faktiskt. HA! GEH

UltraMarine skrev:

Hahaha, jag satt faktiskt en stund och försökte förstå vad du menade innan jag fortsatte läsa... :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park