Nära årets krasch .renovering bromsok

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Hej tog min första mc tur ...som tur var han jag inte upp i fart innan frambromsens ena ok nöp fast höll att stå på näsan...tog isär oket, ärj och packningar tittade ut
Skulle beställa renoveringssats" dyrt "allt mellan 560 kr och 2000,.
VAD ska man tänka på vid renovering .tacksam för tips ..
hojjen är en gsxr 1100-86

Jaix!

Hej tog min första mc tur ...som tur var han jag inte upp i fart innan frambromsens ena ok nöp fast höll att stå på näsan...tog isär oket, ärj och packningar tittade ut
Skulle beställa renoveringssats" dyrt "allt mellan 560 kr och 2000,.
VAD ska man tänka på vid renovering .tacksam för tips ..
hojjen är en gsxr 1100-86

Läskigt! Skönt att det gick bra ändå:yoparty Det tekniska kan jag tyvärr inte hjälpa dig med..

Shit va dyrt jag kom precis från garaget där jag har renoverat båda oken förstår att mina bromsar va svampiga den ena packningen va hel paj

bytte alla mina packningar i oket och dom kostade 445 kr sen köpte jag en packning till koppen då den gamla va helt skrynklig :va

är lite pill jobb men det går snabbt se till att göra allt rent ordentligt

Är oken delbara?

Pilla ur packningarna - rensa spårena som dom sitter i.
Ta sedan fint sandpapper - typ 600 och ta bort aluoxid på yttre flänsen samt ytan mellan packning ett och två - gå inte in i själva cylindern efter andra packningen.

Låsning eller bromsanliggning kan du få av två skäl.
Att du får beläggningar i packningsspårena som stryper åt packningen eller att du får oxiderad alu "ärg" på glidytan ytterst och mellan den packningarna.
Även kolvarna kan poleras upp med fint sandpapper - 1200 om dom är rostangripna

Jag kör vinter så jag byggde om mina bromsok och slipa upp yttre och inre glidytan mellan packningarna och belade den med kraftig epoxi spackel och polera upp - så jag drabbas inte av alu ärg som låser okena nåmera.

Tack

Oken är delbara .hoppas oringarna mellan okhalvorna medföljer i renoveringssatsen .om man har tur så kanske även nya kolvar medföljer ....
Tack för tipsen ....bromsar är inget man ska snåla tid och pengar för.

Oken är delbara .hoppas oringarna mellan okhalvorna medföljer i renoveringssatsen .om man har tur så kanske även nya kolvar medföljer ....
Tack för tipsen ....bromsar är inget man ska snåla tid och pengar för.

Räkna inte med att få något annat än Packboxarna och dammskydden i renoveringssatsen.
kolla hos en Hydralikfirma så kanske du kan hitta likadana packningar för en betydligt billigare peng.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg