ething
Med lem
Vet inte om jag orkar svara här då kunskapsnivån är lite på dagisnivå. Applicerar ni samma resonemang på hojar så är ju biltemas bromsbelägg tillräckligt bra för motoGp-hojar. Olja behöver aldrig bytas och att tändstiften tar slut beror på en liten hemlig brytare i stiftet som en vätte kommer och slår till efter 1300 mil (tändstiftsvätten finns på riktigt men en kommunistisk konspiration har gett honom en osynlighetsdrät!). konstigt nog låter det sällan så på sporthoj- fast det kan absolut inte bero på att vi kan mer om hojar, de flesta forskare kan ju ingenting...
Huruvida oljefälten tar slut är ointressant. Petrogas, Bp m.fl har färdig teknik för "coal to liquid" och "coal to gas", problemet är bara att det är för dyrt. Om oljan nu tar slut så lär prisbilden långt innan dess passerat priset för CTL och vi kan lungt köra vidare. Det som egentligen behövs är smarta transportlösningar, de flesta kör sällan mer än 10 mil per dag i snitt och deflesta är ensamma i bilen. Ändå envisas vi med 1,7 ton plåt och 200+ hästar för att kunna sitta i en bilkö i 30km/h och vara stolt över att ha höga lån... Om vi tänkte om här vart det mer hållbart och dessutom skulle nöjeskörning (hojåkning, cruising etc.) troligen får mer acceptans som en hobby man faktiskt njuter av.
Huruvida oljefälten tar slut är ointressant. Petrogas, Bp m.fl har färdig teknik för "coal to liquid" och "coal to gas", problemet är bara att det är för dyrt. Om oljan nu tar slut så lär prisbilden långt innan dess passerat priset för CTL och vi kan lungt köra vidare. Det som egentligen behövs är smarta transportlösningar, de flesta kör sällan mer än 10 mil per dag i snitt och deflesta är ensamma i bilen. Ändå envisas vi med 1,7 ton plåt och 200+ hästar för att kunna sitta i en bilkö i 30km/h och vara stolt över att ha höga lån... Om vi tänkte om här vart det mer hållbart och dessutom skulle nöjeskörning (hojåkning, cruising etc.) troligen får mer acceptans som en hobby man faktiskt njuter av.