Äh, det ligger helt i linje med hans övriga svammel... dee_cati tror ju f.ö. att "klimathysterin" är ren och skär nonsens och är något vi kommer skratta åt om ett par år.
Faktum som att inga stora oljefält hittats de senate 20 åren är inget som han tycker är värt att fästa någon vikt vid.
Ja, alla har ju rätt till en åsikt verkar det som. Jag skrattar fortfarande åt klimathysterin även om man inte kan underkasta en del av teorierna totalt.
Men jag skulle inte bli förvånad om det redan finns oljefält som vi inte känner till, där det redan bedrivs utvinning av folk som av förklarliga anledningar vill hålla det hemligt. Eller att det finns kända oljefält som påstås vara mindre än vad de i själva verket är.
Frågan är hur stor del av haven vi har utforskat gällande oljan, och frågan är när nästa teknik kommer som gör att det blir billigare att hämta upp oljan från djupare vatten.
Sen har vi utvinning som sker på land, och vem vet vart vi inte har letat där?
Det är ju inte så att priserna kommer dumpas om man råkar springa på världens hittills största oljefält, snarare tvärtom gissar jag på med tanke på efterfrågan.
Men varför tala för döva öron, ni tror väl inte på kartellbildning heller misstänker jag.