När ställer ni på hojen?!

Den är påställd året runt såklart :)

Fast det nog inte värt att börja åka förrän snön smält bort från vägarna. Förra året var marken snötäckt sista april...

Ställer nog på min i slutet av månaden men lär väl inte bli många mil förrän i slutet av april med tanke på tempratur o salt o grus på vägarna men man vill ju kunna åka om det kommer någon super dag med +15 eller mer ....
Först o främst ska nytt drivpaket på med ett 1 kugg mindre framdrev sen ska jag byta klossar fram,och serva den(olja+filter+stift) men man har inte varit sugen att skruva nu när hojen står ute(men under tak) o tempen ligger på några plus bara.

27:e februari ..... :D

Sedan dess har de blivit ca: 40 mil ... varav 20 igår ... :yoparty

I Skåne ÄR säsongen igång! :jisses

:hej

Jag och min sambo är påställda året runt, men jag har gjort en liten grej av att inte köra förrän efter första regnet efter saltningen. Det misslyckades jag med i år, förstås. I år igen, nu när jag tänker på det.. Jag är nog ganska ivrig ändå.
Jag kommer ihåg -02. Första turen då var den 2:a januari(så fort jag var nykter nog att köra) och då blev det årets första stoppie(-1, torrt och osaltat), första gången över 200 och en holians massa wheelies.
Nu när jag uppnått den respektabla åldern av 30 år väntar jag nog med att göra wheelies till april.. -fan, det har jag ju misslyckats med också..

Jag saknar min offroadare nåt helt grymt det här året. Jag måste få fart på min cross på studs! Nu så här i vintertid finns det inget som hämmar abstinenserna. Kaffe, choklad och 30-40 övertidstimmar hjälper inte längre!

f´låt för ett långt och meningslöst inlägg, men nu fick jag skrivit av mig lite i alla fall..

pilsner

muahhahahah

Tittar ut genom fönstret nu och mellan träden skymtar kommunens gatusopare =) Snart är gruset borta ifrån vägarna ... då kan jag åka inne i stan i allafall..

I slutet av mars när försäkringen går ut, ställer jag av. :gråta :4skrika :5sure Vågar inte riskera något...
Men snacka om att jag kommer att glo suktande på alla hojar som kör förbi, samt slå på gubben för att allt egentligen är hans fel... :rolleyes:

Ställer på och av lite närsomhelst.
Beror på när man vill köra.
Onödigt att ha påställt annan tid.

Ställde på den 27 Feb,sedan dess har jag kört 5km..... :va
Snuva och snö e allt jag kan skylla på..

Påställd året runt. Måste dock skruva ihop det sista efter vinterns mekande bara, innan jag kan börja köra, blir nu i veckan :banana

Macke skrev:
Påställd året runt såklart! :tummenupp

Yup!
Nu kliar det men än ligger det för mycket snö o is från förrådet och ut till bra vägar. Fick ihop den förra helgen.

I maj. Här är det högsäsong för skoter just nu. Synd att man inte har nån. Fast idag skulle jag inte ens vilja köra skoter. Snöblandat regn och slask och piss så långt ögat kan nå. Må sommaren komma snart.

jag plockar fram min när det är snustorrt på alla vägar. jag kan inte hålla igen så så jag vill inte ha små is- eller vattenfläckar på vägarna för då lär man köra ihjäl sig direkt.

jag älskar dock denna årstid. det är så mycket gegga och vatten överallt. det är helt underbart att dra ut med cross och spruta gegga 10 meter upp i luften :banana

Påställd året om.

I helgen blir det vårservice och besiktning 1:a april! Hoppas att dom inte luras då bara. :gnissla

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026