När sopas vägarna kring sthlm?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
är det nån som vet eller var man kan kolla? jag väntar gärna till gruset är typ borta, nojjigt, men sant...

Det sopas redan nu,iaf på söder när det är städnatt.....

de börjar nog denna vecka skulle jag tro. men det är inte så farligt mycket grus på de stora vägarna, bara man tar det lite lugnt så är det aldrig någon fara.
annars så kan du säkert ringa vv o fråga när det börjar sopa för att vara säker

Du kan kolla med det lokala gatukontoret också, de tar hand om de mindre vägarna.

Jag tyckte inte det var så farligt med grus i helgen som gick. Det är värre i tätort än ute på landsvägarna. Ute på vischan har man ibland sandat i branta backar Där skall man se upp lite extra. Annars är det OK

Vad jag i så fall är mer orolig för är att dubbdäcksdammet tillsammans med lagom mycket fukt bildar en film av gegga på vägen. Sånt sopas inte bort. Det är regn och sommardäck som krävs för att få bort det problemet. Man ser på däcken att det är dammigt på vägen.

Det funkar att åka, men ta det lugnt. Det är inte maj ännu.

kan inte ngn knycka en sopmaskin och sopa vägarna med högst prio..
Bulten och bogan.. )):D

Och div anslutande vägar..

Jag tyckte inte det var så farligt med grus i helgen som gick. Det är värre i tätort än ute på landsvägarna. Ute på vischan har man ibland sandat i branta backar Där skall man se upp lite extra. Annars är det OK

Vad jag i så fall är mer orolig för är att dubbdäcksdammet tillsammans med lagom mycket fukt bildar en film av gegga på vägen. Sånt sopas inte bort. Det är regn och sommardäck som krävs för att få bort det problemet. Man ser på däcken att det är dammigt på vägen.

Det funkar att åka, men ta det lugnt. Det är inte maj ännu.

några ordentliga skyfall behövs sen är de hyffsat rent..

Inte för att vara neggo, men jag tror inte att vi har hunnit offra tillräckligt mycket till motorguden än!!!

Det kommer ösa ner lappmögel minst 1-2 gånger till innan våren har kommit. =)

kan inte ngn knycka en sopmaskin och sopa vägarna med högst prio..
Bulten och bogan.. )):D

Och div anslutande vägar..

Det var någon som provade det i Umeå ifjol och la sopbilen på sidan i en rondell mitt i stan. Förmodligen en ivrig SH-åkare som inte kunde vänta på att kommunen skulle få tummen ur och börja sopa. Om de försöker hålla ned ingångshastigheten i rondellerna en aning i år så kanske det går bättre!

Nyheter
Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Back