När skrattade du åt din klantiga polare senast?

Vinden

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2020
Ort
I garaget
Hoj
GSXR 1000
Kompisen min är kung på allt enligt han själv å älskar att visa sig bror duktig, han ringer till mig och frågar vart jag är, jo jag är hemma, ja men va bra du måste komma för de är nå fel på hojen. Aa va är de för fel då, den startar inte, ok men va händer när du försöker starta då, ja motorn går runt sen dör den, men det låter som batteriet är dåligt, nä jag är ju inte dum heller!, de finns ju ström, lyckan lyser ju å motorn går ju runt å sen dör den, men snälla lyssna på va ja säger de är batteriet. Neeej för i helvete kom hit nu, ja,ja kommer, å va var det för fel då, batteriet, jävligt kul speciellt för att han har kört hoj i minst 20år, ja brukar dra upp det ibland när han vill leka kung:D:D
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Min kompis farsa och en annan gubbe skulle på mc-semester neråt Alperna. I norra Tyskland började roligheterna, då ena gubben tankade diesel i sin flång nya BMW touringhoj. Ett par dagars ofrivilligt stopp blev det där.

Väl nere i bergiga trakter tyckte den andra gubben att det skulle bytas bromsbelägg fram på andra jätte-BMWn. Snål som han var handlade han en uppsättning belägg och skulle byta själv. Bromsarna var inte riktigt hundra procent bra efteråt, men han tänkte att de måste ju "slita in sig" lite, sen blir dom säkert kanon...efter flera hunra mils resa bad han mig att kika lite på bromsarna vid hemkomsten, för de blev liksom inte bra, inte ens efter många mils "inslitning"...han hade lyckats få dit beläggen med stålplattorna mot skivorna, bak o fram.

jag skrattade så jag nästan grät när han berättade om hur hårt han hade varit tvungen att nypa åt ör att få stopp på 250-kilosklumpen i hårnålskurvorna...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Min kompis farsa och en annan gubbe skulle på mc-semester neråt Alperna. I norra Tyskland började roligheterna, då ena gubben tankade diesel i sin flång nya BMW touringhoj. Ett par dagars ofrivilligt stopp blev det där.

Väl nere i bergiga trakter tyckte den andra gubben att det skulle bytas bromsbelägg fram på andra jätte-BMWn. Snål som han var handlade han en uppsättning belägg och skulle byta själv. Bromsarna var inte riktigt hundra procent bra efteråt, men han tänkte att de måste ju "slita in sig" lite, sen blir dom säkert kanon...efter flera hunra mils resa bad han mig att kika lite på bromsarna vid hemkomsten, för de blev liksom inte bra, inte ens efter många mils "inslitning"...han hade lyckats få dit beläggen med stålplattorna mot skivorna, bak o fram.

jag skrattade så jag nästan grät när han berättade om hur hårt han hade varit tvungen att nypa åt ör att få stopp på 250-kilosklumpen i hårnålskurvorna...

Vi har alla gjort våra klantigheter, men vissa människor ska bara lämna in sina grejer... :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag skulle snabbyta olja i skitbilen jag hade som 18 åring innan jag skulle plocka upp flickvännen, stressad som fan, men allt gick bra, jag hann hälla i 2 liter svindyr Mobil 1 innan jag såg oljepluggen på bänken...
(jag hade så det räckte ändå, men surt var det)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top