när ska man ställa av mc?

En gång om året skall du ställa av. När du byter hojen mot en ny. Du måste dock alltid ha minst en hoj påställd. Lagen :fakta

När första minusgraderna kommer brukar jag ställa in hojen för säsongen. Ställer dock inte av den då jag bara vinner några kronor i skatt vid avställning.

Instämmer med majoriteten & joinar Aldrig-skaran. :tummenupp
Har min påställd åretrunt, nice att kunna ta en sväng i höst/vinter/vår-solen juu.

precis, ställ aldrig av den, jättetrist ju, tänk en fin höstdag sent som tusan, kallt men tort på vägen, sol och allt..då vill man ut och köra. iaf en stund

När tjejen hotar med att du inte får ligga förrän du ställer av hojen.

(ja, eller så byter du tjej istället för att ställa av)

oki..men jag tycker att vi kör på den som du nyss sa:tummenupp

Instämmer med majoriteten & joinar Aldrig-skaran. :tummenupp
Har min påställd åretrunt, nice att kunna ta en sväng i höst/vinter/vår-solen juu.

men hänger jag på den aldrig då....

Last edited:
Lägg ner nu, reta honom inte! Det är väl självklart att vi andra ska bestämma när han ska ställa av! Jag tycker vi demokratiskt röstar fram ett datum för avställning! När det är klart tycker jag att vi ska bestämma vad han ska ha för kläder, hoj å färger på allt också.

Jag röstar på 25 november. Kan han åka julhandla med hojen. kan vara praktiskt :tummenupp

Nu tycker jag att ni lugnar ner er lite!
Det finns en matematisk formel för att beräkna avställningsdatumet.

1. Beräkna antalet nedslipade käpuckar.
2. Addera den summan med 4.
3. Beräkna hur många missade ligg du haft. (ute en onsdag sent och fick inte ligga, räknas som en gång, osv)
4. Liggsumman x1,25 (Ex 20x1,25)

Datum för avställning Mitt exempel:2 puckar x 4= 8 (Augusti)
20 onsdagar x 1,25= 25
Summa: Jag måste ställa av hojen den 25 augusti

Självklart kan vissa problem i formeln uppstå om inga puckar slipats men o andra sidan finns ju ingen mening att ställa av, för då måste man ju ändå träna mer.

Har man ingen tjej/kille och inte kan beräkna liggen så är det ju inte heller någon mening att ställa av.
Hur ska man kunna imponera på tjejen eller killen.

Vad är hårdare än en kille på en nerisad 999 Ducati med dubb?
Eller varför inte knalla in hos den lokala mc-handlaren och fråga hur mycket dom ska ha för att montera motorvärmare på zx10an av 2007 års modell.

/Dimman

De flesta göteborgarna verkar ha packat ihop påsarna för i år verkar det som. Inte ofta man ser tvåhjulingar på vägarna längre.. Själv ställer jag nog av när första riktiga halkan kommer. Har ju bara MC'n som färdmedel, så jag härdar ut så länge det går.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra