När ska man köpa hoj??

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Hade tänkt skaffa en hojj innan nästa vår/sommar, men när är det bäst att köpa?? Är priserna lägst nu när alla ställer av hojjarna, i vinter, eller i vår när den är en årsmodell äldre??

Tack för svar...

Nu är rätt tid,det finns många hojar till salu och många vill bli av med sin hoj innan vintern,priserna börjar sticka uppåt runt februari igen.

Bara att bosätta sig på blocket och läsa annonser.

Last edited:
Kanon! då är det bara börja leta med gott samvete :)

Det är till och med så billigt att du måste köpa nu.

Frågan é ju bara hur mycket av den "vinsten" ett lån äter upp...

Cervantes skrev:
Frågan é ju bara hur mycket av den "vinsten" ett lån äter upp...

Försök att inte låna på en hoj, om du kan. Annars är det bara att pruta så mycket att du tycker det är ekonomiskt försvarbart att låna till bågen. Beror på vad du ska ha för något. En nästan ny Tupperwere torped, värdeminskning ala djupdykning efter ett -2 år. Kolla Blocket.se, hur mycket hojar som helst till salu, knappt någon som ringer fast det är billigt....

Prästen skrev:
AAAAARRRRGGGHHHH!!!!! Tvinga mej inte att köpa slut på alla pengaaaaaaaAAAAAAAAAAARRRRR

Kom och provkör den så kommer du vara en hoj rikare snabbt, oavsett pris.

Om man tänkt köpa en R1 2002 men tänkte inte köpa den förrän till sommaren/sen vår, kommer dom att gå upp mycket då? Nu ligger de ju runt 60 till 65 000... Köpa nu innebär lån o svårt me garageplats osv.. Vänta till sommaren så slipper man lån och kan ha garage osv.. Vad ska man göra?

Så billigt är det väl inte nu? De flesta annonser jag kollat på ligger ju på samma nivå som i somras.

Jag tänkte skaffa mig en KTM motard troligen 660. Kommer mest ha den till att pendla till jobbet för att slippa köerna + kostnaden för att ta bilen.. soppa, värdeminskning, parkering mm så bågen betalar sig själv även om jag lånar till den.. Värdeminskning är ju självklart det blir på bågen förväntar mig inte att den ska va vatten värd efter några år..

-PLM- skrev:
Så billigt är det väl inte nu? De flesta annonser jag kollat på ligger ju på samma nivå som i somras.

Tycker jag med, fast jag vet ett par som köpt nu som fått pruta duktigt. I vinter vill man nog inte köpa en gammal hoj, kan bli duktiga besvikelser i vår när man upptäcker att lådan är kass m.m.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN