Yoshi_gixxeRR
www.stunthoj.com
Jag fick en "mindre" vattenplaning förra året. Körde väl i drygt 200 i regn :kocko o så släppte framdäcket
DET var inte kul!!!! Så jag slog av lite... en stund iaf
/Yoshi

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vtwin skrev:OT!
Bara så att du vet! Det är en gudasynd att inte bränna slut på slangen innan man byter![]()
Däcket på bilden är ett Metzeler Z6, och i samband med däcksbyte ser jag dessa sprickbildningar. Gissar att jag är väldigt nära corden, men skulle vilja ha det bekräftar av expertisen. Detta däck har inget mönster mitt på, så det är svårt att avgöra när däcket är slut.
View attachment 383616
Däcket på bilden är ett Metzeler Z6, och i samband med däcksbyte ser jag dessa sprickbildningar. Gissar att jag är väldigt nära corden, men skulle vilja ha det bekräftar av expertisen. Detta däck har inget mönster mitt på, så det är svårt att avgöra när däcket är slut.
[
Hjulen på mina rullskridskor jag hade på 70-talet var helt klart smalare än mc-däck. Hankande bak en Honda 750 i ösregn gick det alldeles utmärkt att få vattenplaning kan jag intyga![]()
Det där var allt nytt rekord i trådlyft!![]()
Jag tycker man ska byta när det börjar vara för mycket asfalt framme för dubben. Bytte händelsevis till sommardäck idag.
Eftersom TS klart o tydligt frågade NÄR man ska byta däck så tycker jag att du ska ange hur dags du bytte dina. Själv byter jag alltid ca kl 11.
Man måste nog visa nån slags rishpäckt för dylika idiotier, trots allt!![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |