när rasar motorn ktm lc4

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GRC RSR
kollde på en annons på en ktm lc 640 99a den hadde gått 3500 mil vågar man köpa en sån eller måste man riva hela motorn direkt och renovera den vad bör man kolla på om man ska köpa en sån finns det några särskilda saker man bör kolla

CarMan skrev:
kollde på en annons på en ktm lc 640 99a den hadde gått 3500 mil vågar man köpa en sån eller måste man riva hela motorn direkt och renovera den vad bör man kolla på om man ska köpa en sån finns det några särskilda saker man bör kolla

tycker det är ofta man läser om vid 3000mil eller tidigare, men va vet jag :)

Efter 3896 mil vanligen.
Hur ska nån kunna veta när en LC4 rasar? Beror på kvaliteten på just det exet, hur den varit behandlad osv, osv...

Jag budade med en 640 och åkte 5000 mil med den på ett år utan nåt annat än ett lager bakom kopplingskorgen som rasade när vi tränade för en stunt-uppvisning vilket den också användes till. Smålis å andra sidan köpte en som rasade två gånger på första månaden...

Lyssna efter oväsen, ta med nån som kan hojen för lite oväsen för de alltid efter ett gäng med mil. Låter den normalt så är i regel inget på G som kan förutses...

Daniel...
www.supermotard-racing.com (!!!Updates, Forum tillagt och schema!!!)

Last edited:
Har oxå en f.d budhoj som har rullat 3400 mil,den motorn har jag nu rivit för att renovera o trimma men den va i ett förvånansvärt gott skick när jag rev den.Inga synliga fel alls,den har servats regelbundet o kopplingslagret var bytt även på denna en gång i tiden(verkar va en svaghet) annars va alla bitarna samma som lämnade fabriken.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back