När räknas man som motorcyklist???

...Vill du bli mainstream på SH så finns det dock en tydlig linje - äg en relativt modern och massproducerad sporthoj, gärna utrustad med slip-on, eftermarknadsluftfilter för gigantisk effektökning, miniblinkers och massor med äkta fake-kolfiber. Slipa bort däckens fegisränder med smärgelduk. Utrusta dig själv med dyraste A-star Race Replica stället, byt dina nya knäpuckar mot någon racers utslitna knäpuckar och komplettera med obligatorisk kållitschtröjja med ett ryggtryck som förmedlar vilken bad ass outlaw du är. Posta gråt-ut trådar på SH så fort någon bytt fil framför dig och förakta alla andra former av motorcykelåkning såväl som motorcyklar (lägg gärna upp annonser i Blocket-tråden där du skrattar åt idioten som vill ha femtio tusen för sin helt original Katana eller stollen som tror han ska få hundra tusen för en Kawa trippel från sjuttiotalet).

Svettband på bromsvätskebehållaren. Inte en meter utan svettband.
 
Så många trådar på SH som avhandlar ANDRA hojåkare! Vem fan bryr sig!? JAG kör hoj för och när jag tycker det är kul! Hur andra gör, vad de kör, hur de kör, när de kör, eller var de kör, det skiter jag i! Bara du hälsar! För gör du inte de, då är du ingen riktig motorcyklist! :D
 
Säger han som åker med ekerhjul 2014.

Ja jag har noterat att ekerhjul idag är ovanligt hos många av hojkonsumenterna. Därför kör jag hellre med motardjenget. Så att man kan ligga bakom och spana in schyssta ekrar. De e fett.
 
Last edited:
Kan tycka att den riktiga skillnaden ligger i att vissa vill vara motorcyklister medans andra bara är det. Detta kan appliceras på alla segment där människor köper sig en attityd dom vill bli associerade med och då är r1:an med färgkoordinerade detaljer som aldrig sett en bana och vaxats efter varje solskenstur lika illa som fullutrustade gs1200:an som aldrig sett grus.
Är du motorcyklist så brukar du hojen som sig bör om du sen kör 100mil per säsong eller 1000 spelar mindre roll.
 
Säger han som åker med ekerhjul 2014.

Alltså inte särskilt mainstream på SH. Detta i kombination med öppet sinne (bara en sådan sak som att kombinera Milwaukee-baserat och SH), breda kunskaper och brett intresse för många typer av hojar väger för mig tungt om jag måste bestämma vem som är mer eller mindre motorcyklist. Men det är bara min åsikt och den åsikten tänker jag absolut inte pracka på någon annan.
 
Kan tycka att den riktiga skillnaden ligger i att vissa vill vara motorcyklister medans andra bara är det. Detta kan appliceras på alla segment där människor köper sig en attityd dom vill bli associerade med och då är r1:an med färgkoordinerade detaljer som aldrig sett en bana och vaxats efter varje solskenstur lika illa som fullutrustade gs1200:an som aldrig sett grus.
Är du motorcyklist så brukar du hojen som sig bör om du sen kör 100mil per säsong eller 1000 spelar mindre roll.

Precis :) Några knix-kurser på bana eller rejsa rookie 1000 gör inte personen till mer "motorcyklist" än han som står vid korvmojjen. En riktig motorcyklist, han kör Isle of man eller moto gp, minst. Alla andra är bara posörer i olika skepnad.
 
Det är skillnad på motorcyklist och biker, på samma sätt som det är skillnad på båtägare och sjöman.
 
jag är medveten om jag enligt en människors kriterier ej är en "biker". men vad är din åsikt om när och hur och vad en riktig biker är???

:krama Jag var inte så allvarlig vare sig med bilden eller det andra svaret. Men du gjorde en ganska bra tolkning redan från början. Det beror liksom på summan av alla prioriteringar man gör.

Skulle vilja säga att det inte handlar om vare sig utrustning, hojval eller antal timmar på hoj. Vissa är bikers i hjärtat även om dom inte ens äger en hoj och andra är det inte och det märks när man träffar dessa människor.

I min bok så kan man vara biker trots att man inte kört en meter hoj de senaste 10 åren. Man kanske har en hoj i garaget som man snickrar på när helst man får chans, man kanske köper och lusläser varje MC-tidning som finns. Då är man nog ändå en biker i hjärtat.

Sen finns det folk som kanske kör 2000 mil hoj varje år men dom vet ingenting om sin hoj utöver var man fyller bränsle. De personerna har jag svårt att betrakta som riktiga bikers trots många timmar på hoj men vem är jag att veta vad som rör sig i hjärtat på dem?
 
Mycket möjligt, kvittar för min del. I min bok utgör alla dessa grupper kategorin WT.

Bara underklassen känner ett behov av att kategorisera resten av underklassen i klasser. Det är väl någon slags inbyggt behov av att hitta någon att placera i ett lägre stånd än det egna kan jag tänka.

raggare är ju lite jämförbart med hojfolk. Vilken sorts raggare pratar du nu om? Den gamla klassiska stilen som har gamla rostiga amerikanare för att åka på fester och dricka öl? Eller Svenssons med familj, vovve villa, och en välputsad -59 Cadillac som han tar en tur med runt stan varje midsommarafton för att sedan ställa undan den? Eller raggare som i ordets bemärkelse att ragga brudar helst bilburet?
 
Så man räknas som white trash om man ger blanka fan i hur andra uppfattar en...?
 
Så att man kan ligga bakom och spana in schyssta ekrar. De e fett.

surprised-baby-gif-1.jpg
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top