När på året säljs det flest hojar?

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Som relativt ny hojåkare(tog kortet på sensommaren) har jag en liten fundering, när på året säljs det flest hojar? Är det våren som alla säljer hojarna eller är alla så körkåta då efter vintern att man inte orkar sälja då och väntar till hösten? Eller är det under vintern eller mitt på sommaren? Har inte funderat på det eftersom man alltid har varit bitter eftersom man själv inte fått köra hoj på våren tidigare år! :näsblod

Som relativt ny hojåkare(tog kortet på sensommaren) har jag en liten fundering, när på året säljs det flest hojar? Är det våren som alla säljer hojarna eller är alla så körkåta då efter vintern att man inte orkar sälja då och väntar till hösten? Eller är det under vintern eller mitt på sommaren? Har inte funderat på det eftersom man alltid har varit bitter eftersom man själv inte fått köra hoj på våren tidigare år! :näsblod

Tja Alt går segare å säja på vintern....
Lättast e på våren strax strax innan sommaren e här sommarn går bra också men just på våren så får alla för sig att handla hoj bil etc

Ska man sälja hoj ska man göra det på våren får då är suget stort och man kan få bättre pris. Ska man köpa hoj ska man göra det på hösten när folk vill bli av med hojen inför vintern och då kan man få bättre pris.

Ska man sälja hoj ska man göra det på våren får då är suget stort och man kan få bättre pris. Ska man köpa hoj ska man göra det på hösten när folk vill bli av med hojen inför vintern och då kan man få bättre pris.

Jo, det är jag med på... Men det jag är nyfiken på är när på året det finns flest annonser ute!? Det logiska borde ju vara på våren eftersom alla vill ha så mycket betalt för sina hojar och därför lägger ut dom då... Men å andra sidan finns det ju fler annonser ute då och då borde ju priset pressas? :näsblod

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back