När man filmar med mini-DVkamera...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag har filmat lite hojåkande med min kamera men varför blir filmen så liten när man lägger in den i datorn? Den täcker ju kanske bara en femtedel av skärmen. Är det någon inställning i programmet eller i kameran? Kameran är en panasonic NVGS-11 och jag använder Windows moviemaker.

Det beror antinge på i vilken storlek du spelat av filmen från kameran till datorn eller vilken storlek du senare valt efter redigering. När du slängt in alla klipp, musik och annat skoj som du vill ha med i filmen så väljer du bara "save to my computer" i menyn till vänster och sen kan du välja kvalité på filmen efter att ha namngett den och valt vilken plats den ska sparas på.

Om du ska ha den själv på burken och oförändrad kvalité tar du DV-AVI.
Om du vill slänga upp den på någon server för hyffsat snabb nerladdning för oss andra ta något format med antingen 1,5 eller 2,1 mpbs eller så slänger du upp den i kvalitéer under 0,5kpbs och 320x240 pixlar om du vill kunna skicka den över mail och liknande.

Jag hoppas att jag svarat på det du vill veta då jag inte riktigt vet hur du gått till väga. :tomten

Bifogat

• bakgrund.gif
    bakgrund.gif
    119.5 KB · Visningar: 52
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu