När kommer en riktig mc film att göras?

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Man blir så jävla lack på alla dessa "fast and the furious" hojfilmer... ex: Bikerboys och Torque.

När kommer en riktig mc film att göras?

Hur skulle er film se ut?

Kan du ge exempel på några "riktiga" bilfilmer så blir det nog enklare, den enda jag kan komma å tänka på är "Gone in 60 seconds" i dagsläget iaf :)

Det skulle ju gå göra en mindre flashig "the fast and the furious" med hojjar, men ressigörerna (aldrig stavat det ordet förr) verkar tycka att det skulle bli för tråkigt? :kocko

Nej, det kommer nog gå ett bra tag innan vi får se en vettig film med vettig handling i MC-stuk tyvärr :/

Easy Rider finns ju ;) Jävligt bra film även om det inte är nåt stunt i den. Jag har lite svårt att tänka mig en film som dels har vettig story och duktiga skådisar men som samtidigt innehåller massa balla stunts och grejer. En bok som jag gärna skulle se som film är Zen och konsten att sköta en motorcykel. Absolut inget stunt där heller men kan nog bli en riktigt bra film.

Jag såg just Faster... jag vet att det inte riktigt var den typen av film som menades här men den var riktigt riktigt bra!

Vänta bara tills 'Faster' kommer till Sverige - iof. sig en dokumentär m med Rossi o grabbarna..
Lär bli action värre asså (hoppas ja)...

OlleR skrev:
Kan du ge exempel på några "riktiga" bilfilmer så blir det nog enklare, den enda jag kan komma å tänka på är "Gone in 60 seconds" i dagsläget iaf :)
Ja, den är ju förträffligt bra. Eller inte.

jo det är väl om en snut som går undercover i nåt custom mc-gäng har jag för mig.
Sen blir det kluvet om han ska stå på polisens sida eller knuttarnas.

Aldrig är svaret.

Spana in Fuel Medias Extreme Days 2 istället. DET är en helt okej hojfilm. :tummenupp

OlleR skrev:

"Nu blåser vi snuten" och "Canonball run" är två bra bilfilmer. Burt Reynolds är kung.

valmers skrev:
Ja, den är ju förträffligt bra. Eller inte.
Nu var det väl inte riktigt så jag menade, däremot så är den inte så överdrivet overklig som vissa andra har blive...

carsam skrev:
"Nu blåser vi snuten" och "Canonball run" är två bra bilfilmer. Burt Reynolds är kung.

Där har vi riktig bilkörning iaf! :tummenupp

Idag är det bara en massa fjantiga data-animationer. :(

Som i Torque, när de kör i 400km/h med den där turbincykeln i rusningstrafik i innerstaden. Urk! :zpy Fast det värsta med den scenen är ju iofs. att yamahan (roadwarrior) går lika fort... :död

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul