När kommer Biaggis första...

Goodstuff skrev:
Denna patetiska looser har tagit näst flest poäng i VM efter Rossi. Kommer vara topp tre i VM i år igen. Dessutom måste du ju ha någon att reta dig på när Roberts inte räcker till . :D
Det har du rätt i, jag tar tillbaka :gnissla
 
The Roman Emperor skrev:
The Yamaha is much better.
Ärligt talat så trodde jag inte att kommentarernas kommentar skulle komma så tidigt! Det här blir bara bättre och bättre, vilken säsong vi har framför oss :lol :rofl
 
Torkel skrev:
Ärligt talat så trodde jag inte att kommentarernas kommentar skulle komma så tidigt! Det här blir bara bättre och bättre, vilken säsong vi har framför oss :lol :rofl

Var säger han det? Han kritiserar ju bara Honda för deras upplägg.
 
Goodstuff skrev:
Var säger han det? Han kritiserar ju bara Honda för deras upplägg.
Biaggi is angry that his Camel Honda team have made changes to the bike so close to the start of the season, two months after similar changes were made to the factory Hondas.

"They [Honda] gave us new parts just three weeks before the start of the season. If they had been good, fine, but they created many more problems! It's not acceptable to discover these problems just ahead of the start of the Championship, unacceptable for a rider who is trying to win! I am crestfallen, truly crestfallen."

"They gave these advances to the factory team more than two months ago. Their riders [Alex Barros and Nicky Hayden] have had all that time to make them work properly. They clearly have a big advantage over satellite teams like mine that have only been given the parts right before the start of the season."

"It's not a single problem, but three! Vibrations, power transfer and lifting under acceleration. At the limit I could put up with one of those but all three, you can imagine!"

"When you have one, two, three problems, how can you put hope to put yourself at the front? Where will I be after two or three races? The Yamaha is much better."
 
Goodstuff skrev:
Var säger han det? Han kritiserar ju bara Honda för deras upplägg.
"When you have one, two, three problems, how can you put hope to put yourself at the front? Where will I be after two or three races? The Yamaha is much better."

Står ungefär i mitten av artikeln.

Jämför detta med Nickys kommentarer från Jerez:

"Not that good a day really. I fell off this afternoon in the rain. Just a little low-side. No big deal really. The weather was the same for everyone * we just had to keep going. I know this testing is really important and the team has worked real hard and we have made some good progress but I'm real ready to go racing now. I want to line up for real. Let's just get down to South Africa now. I'm ready to go!"

Han körde 43 varv i skitvädret, utan biaggikärringgnäll.


Edit: Här har vi tvättbjörnen och Trick Daddy på podiet. Här kan även alla blåtaktsfans dregla över Doohans gamla 500:a.
 

Bifogat

  • Hayden26.jpg
    Hayden26.jpg
    16.9 KB · Visningar: 100
  • Hayden27.jpg
    Hayden27.jpg
    18.3 KB · Visningar: 87
Last edited:
valmers skrev:
"The satellite riders all have difficulties, which leaves two. In my view, two factory riders will not be enough to overcome Rossi. But when will the realise it? Honda need to wake up!"

Kanske bättre att denne föredetting slutar. Finns säkert någon syjunta för 32-åriga 60-åringar vars livsuppgift är att gnälla.
Honda/Camel borde kicka denne patetiske loser. Ge Bostrom eller Hayden nr. 2 hans plats.

Jag håller verkligen med om att han låter fruktansvärt negativ och som kontrakterad Hondaförare borde han vädra sina åsikter till teamet och Honda istället för i intervjuer. Å andra sidan ser vi att Yamaha och till och med Suzuki för första gången på länge har presterat bättre varvtider än Honda. Kanske stämmer det att Honda inte är helt rätt ute och Biaggi kanske sätter fingret på något viktigt? Men det ändå magstarkt att säga att Yamahan är mycket bättre och de som inte gillar Biaggi får verkligen vatten på sin kvarn. Jag både gillar och ogillar honom. Han är dryg, självgod och gnällig. Men han är också en förhärdad GP-förare som har satt både Harada och Doohan på plats. Han är Hayden och Gibernaus spegelbild = lynnig, sarkastisk, smågalen, självbelåten och karismatisk. Förmodligen känner han sig oerhört pressad. Han vet att detta är hans säsong och lyckas han inte nu är det kört.
 
Biaggi skrev:
"The satellite riders all have difficulties, which leaves two. In my view, two factory riders will not be enough to overcome Rossi. But when will the realise it? Honda need to wake up!"


Det här tycker jag är det mest intressanta i hela intervjun. Det låter som att Biaggi förlikat sig med att han inte är lika bra som Rossi och att det är Rossi som man måste slå, inte Honda eller Yamaha.

Jag tyckte iofs att det såg ut som att han hade gett upp redan förra året , men nu verkar det än värre...
 
Nyteknik skrev:
...Yamaha och till och med Suzuki för första gången på länge har presterat bättre varvtider än Honda. Kanske stämmer det att Honda inte är helt rätt ute och Biaggi kanske sätter fingret på något viktigt?
...
han är också en förhärdad GP-förare som har satt både Harada och Doohan på plats.

Jo, du har väl rätt, han är en j-el på att köra hoj men det är så svårt att känna sympati för honom när han är så gnällig. Dessutom visade väl Edwards och Gibernau i Catalunya att Hondas satellit-team kan vara konkurrenskraftiga?

/J
 
Chrille skrev:
Det här tycker jag är det mest intressanta i hela intervjun. Det låter som att Biaggi förlikat sig med att han inte är lika bra som Rossi och att det är Rossi som man måste slå, inte Honda eller Yamaha.

Jag tyckte iofs att det såg ut som att han hade gett upp redan förra året , men nu verkar det än värre...

Han inleder verkligen säsongen i ett mentalt underläge genom att definiera sig själv som en utmanare på underlägset material.

Hondas värsta scenario är såklart att förlora MotoGP-titeln till Yamaha och visar det sig att deras Repsolförare inte har tillräcklig kontroll över Rossi lär vi snabbt få se resurser överflyttade till Gibernau, Biaggi och Edwards. Tdigigare har man kunnat förlita sig på Doohans eller Rossis talang. Denna säsong finns ingen förare som på samma givna och trovärdiga sätt kan värna Hondas heder. Som Biaggi är inne på gör man nog bäst i att förse samtliga Hondaförare med bästa möjliga förutsättningar och resurser. Annars riskerar man att hamna i ett både materiellt och sedan mentalt underläge. Där Yamaha och Suzuki har befunnit sig så länge. Nu verkar det finnas risk/chans för att det blir ombytta roller. Vore välgörande tror jag!
 
Det e fanimaj helt otroligt...jag har aldrig gillat Biaggi, men detta var fan droppen! Värre gnällspik får man leta efter...jävla diva, dags för honom att inse att det inte är hojen det är fel på! :mad:
 
Nyteknik skrev:
Han inleder verkligen säsongen i ett mentalt underläge genom att definiera sig själv som en utmanare på underlägset material.

Hondas värsta scenario är såklart att förlora MotoGP-titeln till Yamaha och visar det sig att deras Repsolförare inte har tillräcklig kontroll över Rossi lär vi snabbt få se resurser överflyttade till Gibernau, Biaggi och Edwards. Tdigigare har man kunnat förlita sig på Doohans eller Rossis talang. Denna säsong finns ingen förare som på samma givna och trovärdiga sätt kan värna Hondas heder. Som Biaggi är inne på gör man nog bäst i att förse samtliga Hondaförare med bästa möjliga förutsättningar och resurser. Annars riskerar man att hamna i ett både materiellt och sedan mentalt underläge. Där Yamaha och Suzuki har befunnit sig så länge. Nu verkar det finnas risk/chans för att det blir ombytta roller. Vore välgörande tror jag!

Det stämmer, men jag anser att Biaggi borde vara hondas nummer 1, särskilt nu när rossi är borta. Iofs hade Gibernau ett jävelryck förra året, där han körde riktigt bra. Men, Biaggi har länge visat att han tillhör den absoluta toppen, även om han inte plockat titeln ännu.
Det är nog det biaggi anser också..
 
McFille skrev:
Det e fanimaj helt otroligt...jag har aldrig gillat Biaggi, men detta var fan droppen! Värre gnällspik får man leta efter...jävla diva, dags för honom att inse att det inte är hojen det är fel på! :mad:

Tja, Honda sa ju att det skulle stå sex likadana cyklar, med samma backning till starten på welkom.. Får man prylarna ett par månader efter, har man inte samma backning, man har inte tiden att testa dem osv.
Klart som fanken man blir sned, det är ju ett VM det handlar om, vill man vinna vill man ha grejerna i tid. Biaggi var mycket nöjd tidigare i vintras..
Undrar vad Hayden kommer säga den dagen han inte får värstingprylarna först, och han dessutom har betydligt högre krav på sig att vinna, både av sig själv och av andra..
 
Bara kolla på honom...det är dags för den där Mario-look-a-like:en att ta sig en allvarlig funderare...
 
oFFkeFF skrev:
......
Undrar vad Hayden kommer säga den dagen han inte får värstingprylarna först, och han dessutom har betydligt högre krav på sig att vinna, både av sig själv och av andra..


Tror du det finns någon förare som vill vinna mer än Biaggi? Lika mycket är en sak men jag tror inte man kan sukta efter titeln mer än Max gör. Han kommer, trots sina meriter, sluta som en evig två och försvinna in i historien utan att lämna några större avtryck.

Vi minns Doohan men vem minns Criville??
 
Kanske inte helt inom ämnet men som Randy Mamola påpekar:

"Rossi's lap time of 1'42.656 is just outside Alex Barros' best time riding the Yamaha at the official test at the same circuit in February 2003, which I think is quite interesting."

Så det verkar inte som Yamman blivit så mycket snabbare snarare Hondorna som blivit långsammare. :va Eller? :confused:
 
Chrille skrev:
Tror du det finns någon förare som vill vinna mer än Biaggi? Lika mycket är en sak men jag tror inte man kan sukta efter titeln mer än Max gör. Han kommer, trots sina meriter, sluta som en evig två och försvinna in i historien utan att lämna några större avtryck.

Vi minns Doohan men vem minns Criville??

Du har helt rätt.

Efter att ha dominerat 250 i flera år tog han sig an 500 och vann sitt första race från pole före Doohan och hela bunten. Där nådde Biaggi troligen toppen av sin karriär och ingen kan med trovärdighet hävda något annat än att han då var makalös och enorm. Men sedan har han dalat och dalat, kippat efter andan och försökt att hålla näsan ovanför den vattenyta som utgör toppen i GP-racingens högsta kast. Det självklara och synnerligen realistiska målsättningen var att bli mästare också i 500/MotoGP - nu verkar det som om hans karriär kommer att krönas med ett antiklimax. Snopet och faktiskt ganska tråkigt. Han har förtjänat och färväntat sig titeln tusen gånger mer än Hayden, Gibernau eller Barros.
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Han har förtjänat och färväntat sig titeln tusen gånger mer än Hayden, Gibernau eller Barros.
Varför i hela friden då? För lång och trogen tjänst? För snyggast utförda low sider? För mest idiotiska beteende någonsin på en GP-bana (ignorera svartflaggen)?
Han kan hoppa av hojen och sätta sig och ljuga om svunna blåtaktstider istället, gärna tillsammans med Roberts och McWilliams.
 
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Back
Top