När kommer automatstopp på MC

Bilar ska fan inte bromsa av sig själva och verkligen inte Mc det var fan det dummaste jag hört i hela mitt liv. (vill inte låta negativ eller nåt =))

Testet av den självbromsande S60n visar varför ganska bra (sjukt roligt klipp för övrigt) :D

Kört Mercedes Actros i ett gäng år nu och automatbromsfunktionen är ruggigt skön när man ligger efter en annan bil och bara myser på.
håller avståndet av sig själv.

Jag skulle dock betala en extra slant för att slippa systemet på personbilar och motorcyklar.
Det blir bara mer och mer säkerhetstrams i bilar. Om några år kommer inte nyblivna körkortstagare kunna köra en bil utan en massa bokstavvskombinationer (kanske därför att dom själva har en massa bokstavskombinationer)..

Precis, ju mer "automatfunktioner" desto mindre engagerade förarare.

Om bilarna håller farten själva, bromsar in om dom kommer för nära framförvarande, anpassar hastigheten och avståndet till framförvarande varnar för filbyten om det finns bilar i filen brevid osv..

Då får vi förare som surfar på nätet, smsar, sminkar sig, dricker kaffe, läser tidningen osv vid ratten, och sen när dom har mosat en motorcyklist skyller dom på att "systemen" inte upptäcker motorcyklister, det är bäst att vi förbjuder dom svårupptäckta motorcyklisterna.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back