När kom yamaha med 5 år service

Honda började med 5årsgaranti 2000
Suzuki 2003
Yamaha 2005
Kawasaki aldrig :rofl
Detta är dom riktiga siffrorna!

2Wheeldrive skrev:
Suzuki 2003
Yamaha 2005

Nej, nej

"Sverige erbjuder de flesta tillverkare idag en 2-årig fabriksgaranti som standard på fordon. Med Kawasakis nya koncept kan garantin förlängas med upp till två år till. Så att den totala fabriksgarantin blir ända upp till 4 år.

- Garanti Plus är: en äkta fabriksgaranti med obegränsad körsträcka.

- Den täcker allt som den ordinarie fabriksgarantin täcker, fast under en längre period.

- Den nya garantin kan tecknas ända upp till ett år efter att produkten tagits i bruk. Den gäller över hela Europa och följer med vid ägarbyten, även om fordonet säljs till ett annat land.

- Garanti Plus hanteras från början till slut av Kawasaki med ordinarie rutiner för garantiåtaganden, vilket gör den krångelfri och fri från extra pappersarbete.

- Om något sker täcks hela kostnaden för reparationer och/eller delar. Inga dolda kostnader eller avgifter. "

2Wheeldrive skrev:
Suzuki 2003
Yamaha 2005
Suzukis så kallade garanti gäller även en del -02:or som togs ut sent, tex den jag köpte.

Viktigt att poängtera är att Suzuki inte har någon 5-årig garanti utan endast en förlängd reklamationsrätt med 2 år som blir 5 åt totalt.
Honda och Yamaha har riktiga garantier.
(Ett garantiåtagande innebär att det är säljaren som ska bevisa att felet inte fanns där från början)

Zilversurfer skrev:
Nej, nej

"Sverige erbjuder de flesta tillverkare idag en 2-årig fabriksgaranti som standard på fordon. Med Kawasakis nya koncept kan garantin förlängas med upp till två år till. Så att den totala fabriksgarantin blir ända upp till 4 år.

- Garanti Plus är: en äkta fabriksgaranti med obegränsad körsträcka.

- Den täcker allt som den ordinarie fabriksgarantin täcker, fast under en längre period.

- Den nya garantin kan tecknas ända upp till ett år efter att produkten tagits i bruk. Den gäller över hela Europa och följer med vid ägarbyten, även om fordonet säljs till ett annat land.

- Garanti Plus hanteras från början till slut av Kawasaki med ordinarie rutiner för garantiåtaganden, vilket gör den krångelfri och fri från extra pappersarbete.

- Om något sker täcks hela kostnaden för reparationer och/eller delar. Inga dolda kostnader eller avgifter. "
Vad pratar du om? :confused: Dom övriga märkena har 5 års-garanti vid leverans utan nån töntig avtal från ett bolag som kan gå i konkurs! Det som är standard i avtalet räknas. Har själv ägt en ZX-10R och skulle fixa det där du pratar om, det var bara en massa krångel hit och dit!

sandstream skrev:
Nej :skrattaåt (hittade ingen annan smiley som pekade uppåt)
Du menar skillnaden mellan garanti och trygghet :hihi Jag förstår vad du menar, men om din växellåda eller din motor skär om tre år så lovar jag att (tryggheten) på din suzuki täcker det! Så länge du inte har kört utan olja :)

2Wheeldrive skrev:
Du menar skillnaden mellan garanti och trygghet :hihi Jag förstår vad du menar, men om din växellåda eller din motor skär om tre år så lovar jag att (tryggheten) på din suzuki täcker det! Så länge du inte har kört utan olja :)
Må så vara men med en garanti behöver jag inte bevisa något mot säljaren.
Sen vet vi som kör Suzuki att de aldrig går sönder :D

Kawasaki har 2 års garanti, punkt!! Sen kan du utöka den med ytterliggare 2 år (om man vill).

Du skrev att Kawasaki inte hade några garantier öht.

sandstream skrev:
Må så vara men med en garanti behöver jag inte bevisa något mot säljaren.
Sen vet vi som kör Suzuki att de aldrig går sönder :D
Word! :D Finns ju ingen annan maskin förutom en gsx-r som klarar av 5000mil!!! Bankörning utan någon som helst renovering :banana

men om r1 är uttagen 04 gäller garanti då

pratade med värkstad idag och han va lite osäker.han hade för sig att vissa 04 hade 5 års garanti

lema skrev:
men om r1 är uttagen 04 gäller garanti då

pratade med värkstad idag och han va lite osäker.han hade för sig att vissa 04 hade 5 års garanti
Lyssna nu! ENDAST yamahacenter hade 5-årsgaranti på sin motorcyklar -04! Och då var man tvungen att serva hojen ENDAST hos Yamahacenter för att den 5-åriga garantin skulle gälla. f.r.o.m -05 så började Yamaha med den 5-åriga garantin, Detta gäller alla Yamahaåterförsäljare!

2Wheeldrive skrev:
Lyssna nu! ENDAST yamahacenter hade 5-årsgaranti på sin motorcyklar -04! Och då var man tvungen att serva hojen ENDAST hos Yamahacenter för att den 5-åriga garantin skulle gälla. f.r.o.m -05 så började Yamaha med den 5-åriga garantin, Detta gäller alla Yamahaåterförsäljare!

Jag serva/servade min på Mc Varhuset & köptende På Yamahacenter i Karlstad & jag har 5 års GARANTI inga probblem alls

//Simon

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...