När köpte du /ni hus?

när köpte du hus?

• Antal röstningar
    0
Vad bygger man för kåk för 1,4mille med grund och hela kittet? Tomten räknar jag är ganska så billig i jämförelse med här.
För skulle jag kunna bygga ett hus för 1,4 ink grund och kanske hitta en tomt för 500-700k så skulle jag slå till direkt(fel stavat direckt).

Instämmer!!!

Emmi skrev:
Jag vill köpa hus med stall för 4-6 hästar och dubbelgarage + verkstad och lite mark till hagar och stubbrace-bana.

Fast jag får nog vänta ett par år till, känns inte så säkert att köpa hus när man är 20 och lever på CSN. :rolleyes:
Du kan ju börja leta redan nu så du vet vilken gård vi ska köpa... Du får ha hästarna i fred men annars låter konceptet helt ok!

Jag letar ständigt efter två rum och fyra garage typ. Det är vad jag behöver. Fler rum och mer utrymmen är oftast vad någon eventuell fru anser sig behöva...

Till ämnet: Köpte bostadsrätt för lite över två år sedan då man sköt ut sig från förra sambon... var väl 32 då.

Last edited:
Eftersom jag är så j-a glad så måste jag skryta lite då.

Betalade handpeng för 2 veckor sen, flyttar in den 17 juni och min 31'a födelsedag firar jag i MITT hus!!

Jag älskar att bo på landet:
120 kvm boyta
120 kvm biytor (garage, tvättstuga, förråd)
5000 kvm tomt

OCH bygglov på stort j-a traktortgarage/verkstad.

.....650 000:-
Lägre månadskostnad än i hyreslägenhet.

Last edited:
Qwerty skrev:
Vad bygger man för kåk för 1,4mille med grund och hela kittet? Tomten räknar jag är ganska så billig i jämförelse med här.
För skulle jag kunna bygga ett hus för 1,4 ink grund och kanske hitta en tomt för 500-700k så skulle jag slå till direkt(fel stavat direckt).
Som sagt här uppe får man köpa en tomt+vatten och el för 215 000 av kommunen. Sen tar dom privata byggfirmorna ca: 8000/kvm inkl. sula med golvärme alltså ett komplett hus. Du ritar själv hur det ska se ut, men visst, ju mer bling blilng du vill ha desto mer kostar det

Köpte lägenheten när jag flyttade hemifrån...
Vägrar hyra och låta nått utsugande bostadsbolag ta mina pengar..

Den bästa affären jag gjort hitintills....

Letar efter hus, men har inte hittat det rätta än....

Jag har precis köpt hus, har tillträde den 1 juli... (renoverings objekt)
håller på att renovera..

korvgubbe skrev:
Eller ganska exakt ett 85kvm gavelradhus med en gräsplätt runt, stor vind, garage om du överlever ca 18 minuters pendeltågsåkande.. :tummenupp
.....här "i" sthlm(7 minuter söder om globen).....

Mjo, men lägg till det en ganska hög hyra, kostnad för bil och kommunikationer om du jobbar i stan. Men visst, allt har ju sina fördelar.
Fanns det inga fördelar med att bo i innerstaden tex så skulle det ju vara aningens billigare att bo här. Tillgång och efterfrågan.

Det är fan så att man ska sälja den här lyan och köpa nåt i Piteå. Då kan jag ha dubbelgarage, Porsche, Cherokee, 2 snöskotrar och några quads på tomten.. Plus några hojar också förståss. Haha

jag köpte mig en kåk i uddevalla för ganska exakt ett år sen, en månad innan jag fyllde 25. Blev inte direkt dyrare än att bo i lägenhet. Det är dock mer jobb än man tror, tur man har kontakter i byggbranschen. Passade på att borra bergvärme också så nu kostar inte uppvärmningen nåt större. Sutteränghus, 185kvm inkl. garage 2300kvm tomt så det är ju lite gräs att klippa men jag skulle aldring ens överväga att flytta tillbaka till lägenhet.

Andyman_se skrev:
Sutteränghus, 185kvm inkl. garage 2300kvm tomt så det är ju lite gräs att klippa men jag skulle aldring ens överväga att flytta tillbaka till lägenhet.

Du få göra som jag gjorde.. gick o köpte mig en självgående klippare.. :tummenupp

Bifogat

• gräsklippare1.JPG
    gräsklippare1.JPG
    86.1 KB · Visningar: 56
Starstriker skrev:
Mjo, men lägg till det en ganska hög hyra, kostnad för bil och kommunikationer om du jobbar i stan.

Hög hyra? Jag betalar 1900 i månaden i samfällighetsavgift.. i den ingår Värme, Vatten och Garage..

Min totala månadskostnad inklusive fastighetsskatt och amortering hamnar kring 6500:-

1900:- Värme + Vatten + Garage
Ca 3000:- Ränta
Ca 800:- Amortering
Ca 800:- Skatt
~ 6500:- Månadskostnad

(Sen har man ju skattereduktion eller vad det kallas som ger tillbaka lite pengar..)

Kommunikationer är man ju så gott som alltid tvungen att betala om man bor i sthlm.. För det är ju ytterst få som har cykel eller gångavstånd..

Det tar knappt 5 minuter att gå till pendeln.. 20min till centralen.. Nu jobbar iofs jag inte i Stan utan i Nacka så jag tar bilen elelr hojen dit.. knappt 20 minuter dörr till dörr...

Last edited:
Starstriker skrev:
Mjo, men lägg till det en ganska hög hyra, kostnad för bil och kommunikationer om du jobbar i stan. Men visst, allt har ju sina fördelar.
Fanns det inga fördelar med att bo i innerstaden tex så skulle det ju vara aningens billigare att bo här. Tillgång och efterfrågan.

Det är fan så att man ska sälja den här lyan och köpa nåt i Piteå. Då kan jag ha dubbelgarage, Porsche, Cherokee, 2 snöskotrar och några quads på tomten.. Plus några hojar också förståss. Haha
Xakt, plus att du kan pendla med flyg i typ 25 år utan att gå minus

Jag köpte hus för en månad sen ungefär,helt underbart är det.Visst det är ju lite jobb men man gör ju allt åt sej själv.Faktist lite kul med trädgård också,trodde aldrig att jag skulle säga det själv.
Huset:
200kvm boyta
100kvm källare
50kvm Dubbelgarage
1500kvm Tomt
Huset är helt nyrenoverat,nytt tak,fönster,nytt kök,helt nytt garage.Så det slipper man göra ialf :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back