När har en MC rullat långt??

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Jag går i bytar tankar och kikar därför på en del annonser på hojjar.

Jag bara undrar lite när man kan anse att en hoj har rullat långt??
personligen så brukar jag skita i hojar över 3000 mil, men jag kanske är lite för känslig???

Långt och långt.....3000 låter ju mkt....

Brukar tänka att man ska ju köra några mil till om man köper den...
Och hur lätt är det sen att sälja en hoj som gått 5000mil...

Men det beror väl mkt på pris och vad som är gjort på den också!

Jag tycker att man rullat hojen långt om man orkar 100 meter :hihi

Men en modern hoj med 3000 mil på mätaren och som är skött riktigt är i princip ingenting att bråka om (lite generalisering över hojtyper och märken, jag vet).

Du missar nog en del bra affärer där, speciellt om du kanske inte behåller den så länge iaf.

Finns f.ö en del trådar om detta redan.... :rolleyes:

3000mil på mätaren är ju ingetning!

Kolla i tråden "hur långt har du kört iår"
Sen kollar man säljes annonser osv, då är det svårt att hitta hojar som gått lite längre... :confused: :va

Milen är ovesentliga. Det viktiga är skötslen!!!!
I sverige har vi nå´n jäkla "milantalsnoja", en hoj som har gått 3000mil anses vara "slut".
Titta på exempelvis Australiensiska anonnser, hojarna är ju knappt inkörda efter 3000mil där.

Vad som är viktigt vad det gäller milen är om det är dags för service eller om den nyss är gjord. Kan ju vara skillnaden mellan en bra & dålig affär...

Hade jag bott i exempelvis Spanien, så hade min hoj säkert rullat 3000mil om året. Skulle jag då köpa ny varje år? Skulle inte tro det..

Jag gjorde 12000-mila service på min BMW. Det var sista rutan i serviceboken så då var jag tvungen att köpa en annan (hoj).

min cbr929 har 5100 mil på mätaren,inga problem alls då jag har en ersättningsmotor i den,
(garanti 5år på honda)

kolla bara alla TT,OT mfl alla kör typ 15-25mil per gång,sen har ju alla hojar "bara" gått 1300mil när dem säljs,

hur många mil brukar det bli per vecka,år???

säger bara BULLSHIT

fixade mätare på många då det anses vara dålig hoj ifall den närmar sig 3000mil

men alla väljer ju själva vad dem köper eller hur??

Antar att jag får ändra uppfattning ang. miltal på hojjar.

Men jag har polare som säger
- Shit!! har din hoj gått mer än 2500 mil?? Jösses, den kommer bli svår att sälja.

Och det stämmer i viss mån, det blir svårare att sälja när det visar mer på mätaren (även om långmilade mc oftast känns mer ärliga).

Jag är igentligen inte orolig för att köpa en "långmilare" utan det jag funderar på är den dagen jag vill byta igen, finns det någon som vill ha min hoj då??

:6surkart

aRd skrev:
Antar att jag får ändra uppfattning ang. miltal på hojjar.

Men jag har polare som säger
- Shit!! har din hoj gått mer än 2500 mil?? Jösses, den kommer bli svår att sälja.

Och det stämmer i viss mån, det blir svårare att sälja när det visar mer på mätaren (även om långmilade mc oftast känns mer ärliga).

Jag är igentligen inte orolig för att köpa en "långmilare" utan det jag funderar på är den dagen jag vill byta igen, finns det någon som vill ha min hoj då??

:6surkart

rätt pris så säljs allt

min honda 125a har redan gått 3500mil, det är rätt mycket för en lättfviktare från 98. Men det är ju en "glidare", det förklarar saken..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT