när gjorde ni 100milsservice?

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ktm 625 SMC -06
Blev lite sne när jag kollade sist i manualen till hojjen och ser att det inte bara står 100 mil utan 100mil/10h till första service. Hade varit seriös och bytt olja själv en extra gång efter 45 mil, men då hade den ju gått 8 H redan. så ska jag köra 2 H till, dvs ca 10 mil och sen lämna in den på "100milaservice" eller ska jag ändå köra 100 mil, och ca 20 H borde det bli ?
tycker inte det borde stå 100 mil/10 H för att ingen i hela världen kan ju köra 100 mil på 10 h på en ktm =)

Men men hur gjorde ni?

tacksam för många svar

Jag bytte olja och filter skjälv efter 60mil
Bättre att byta för ofta än för sällan.

Sen beror det lite på hur du har kört med hojen.

Jag personligen hade iallafall kört 100mil innan service och skitit i timmarna. Tror min hade gått över 20h när jag var uppe i 100mil :va

Kolla också vad en service kostar och om du tycker det är värt det, jag fick punga ut 2400:- för 100-milarn...ångrar mig rätt fett nu i efterhand. Men nu har du en -06:a så för garantins skull kanske det är smart ifall något skulle hända med hojen.

Hade kört 90 mede min 625:a när jag gjorde 1:a servicen... Hade gått ca 15 timmar då... Kostade 1808 kronor...

Gav bara 1808 för min... Konstigt att det skiljer så mycket :va

Last edited:
mr_chainsaw skrev:
2335773 Hade kört 90 mede min 625:a när jag gjorde 1:a servicen... Hade gått ca 15 timmar då... Kostade 1808 kronor...

Gav bara 1808 för min... Konstigt att det skiljer så mycket :va

ja, faktiskt...trodde inte det var sant när jag hörde priset först. :4skrika

Min hoj har snart gått 250 mil men skiter nog i att lämna in den då garantin har iallafall gått ut "6 mån" så jag gör servicen själv. Är inne på min 4:e LC4 så helt borta är man inte med den modellen!

Finns ingen anledning att lägga ut de pengarna bara för att få en stämpel!

motardnisse skrev:
2335900 Min hoj har snart gått 250 mil men skiter nog i att lämna in den då garantin har iallafall gått ut "6 mån" så jag gör servicen själv. Är inne på min 4:e LC4 så helt borta är man inte med den modellen!

Finns ingen anledning att lägga ut de pengarna bara för att få en stämpel!

sant, men okej när bytte du till syntetolja och ställde ventilerna för första gången då?

RUlf skrev:
2335954 sant, men okej när bytte du till syntetolja och ställde ventilerna för första gången då?

Vid 80 mil ungefär, sen åkte Rallykammen på vid 170mil, båda gågnerna kollas ventilerna.

Ventilerna brukar inte röra sig så mkt!

Last edited:
*/ ?>
Back