När e´det en sporthoj?

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Satt här och kollade bilder och funderade.... när blir det en sporthoj? Själv har jag 1300 cc och 106hk men det räknas inte har jag förstått. Måste det vara "liggestyre" och helkåpa? Var går gränserna? :va

diver6 skrev:
2049586 Satt här och kollade bilder och funderade.... när blir det en sporthoj? Själv har jag 1300 cc och 106hk men det räknas inte har jag förstått. Måste det vara "liggestyre" och helkåpa? Var går gränserna? :va
Därom tvistar de lärda... Men det finns minst en tråd om detta ämne. Sök och du skola finna...

som sagt, om detta finns det tretton svar på dussinet. Personligen gillar jag xjr 1300 skarpt; en riktigt fet muskelhoj som inbjuder till rätt sportig körning. Så du är helt klart på rätt sida. :tummenupp

fazerfun skrev:
2049643 som sagt, om detta finns det tretton svar på dussinet. Personligen gillar jag xjr 1300 skarpt; en riktigt fet muskelhoj som inbjuder till rätt sportig körning. Så du är helt klart på rätt sida. :tummenupp

Tack.... det känns tryggt att man e´i gott sällskap :fyllisar

Ganska enkelt egentligen.....R1,R6,GSX-R 600,GSX-R 1000,zx6r,zx10r,748, 916,996 och några därtill. RSV Mille och några därtill. MV Augustas spjutspetsar med.

Racercukel skrev:
2049706 Ganska enkelt egentligen.....R1,R6,GSX-R 600,GSX-R 1000,zx6r,zx10r,748, 916,996 och några därtill. RSV Mille och några därtill. MV Augustas spjutspetsar med.

Man kan nog argumentera o lista rätt olika här. De du listar upp skulle jag personligen kalla "Supersporthojar" dvs. i princip racingmaskiner som man får köra på gatan.

//Daniel

Racercukel skrev:
2049706 Ganska enkelt egentligen.....R1,R6,GSX-R 600,GSX-R 1000,zx6r,zx10r,748, 916,996 och några därtill. RSV Mille och några därtill. MV Augustas spjutspetsar med.

Glöm ej att det finns 750cc.................

Racercukel skrev:

Snälla, kan inte du definiera intelligens också?

personligen tycker jag Racercukel har nästan helt rätt. saknades några modeller men ändå är det hojjar av den kalibern jag vill kalla sporthoj. men det är kanske bara jag...

Kan man inte vara så enkel att man tittar på vad de är tillverkad för? En hoj gjord för sportiga (helst tävling) sammanhang är en sporthoj? En hoj tillverkad på 70-talet för tävling blir således en 70-talssporthoj.

Min Triple brukar jag i alla fall kalla bushoj, Daytonan den bygger på kallar jag däremot sporthoj.

diver6 skrev:
2049664 Tack.... det känns tryggt att man e´i gott sällskap :fyllisar

Droppa gore-texen så ser du lite mindre gubbe ut, det gillar flickorna ;)

Racercukel skrev:
2049735 just det jag glömde dom, men Hayabusa o liknande är mer sport/touring.
VFR Honda är med sport/tourer
Min Triumph Sprint ST då? Är det en tourer eller sporthoj? Sport-tourer kanske? Jag skulle nog vilja kalla den för det sistnämnda.

Hoj skall ligga i en hög försäkringsklass om den är ny, alt ha motsvarande effekt som en ny hoj med hög försäkrings klass. :tomten :rofl

Orca69 skrev:
2049799 Kan man inte vara så enkel att man tittar på vad de är tillverkad för? En hoj gjord för sportiga (helst tävling) sammanhang är en sporthoj? En hoj tillverkad på 70-talet för tävling blir således en 70-talssporthoj.

Min Triple brukar jag i alla fall kalla bushoj, Daytonan den bygger på kallar jag däremot sporthoj.

word :fakta

MalmöBiker skrev:
2049816 Droppa gore-texen så ser du lite mindre gubbe ut, det gillar flickorna ;)

Har faktiskt skinn oxå men det var bara 12+ den dagen och då sätter jag värmen först....

diver6 skrev:
2049950 Har faktiskt skinn oxå men det var bara 12+ den dagen och då sätter jag värmen först....

Förstår det, ville bara pika dig lite :arsele
Föredrar en go gubbe med random hoj framför attitydsproblembarn med RR :tummenupp

jag bjuder på en kall om vi springer på varandra nån gång :fyllisar

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...