När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

Tja man har haft drömmar om motorcycklar sen innan man ens kunde cyckla... (Får man höra av morsan titt som tätt när man ses och en massa andra folk lyssnar på en massa gammla pinsamma grejer)
så när jag var o kolla på den så tänkte jag bara...

"Jag är Kär!!!"

sen när man kom hem var det bara att
:fyllisar o sitta i garaget o LE!

Last edited:
Mr_SoaP skrev:
Tja man har haft drömmar om motorcycklar sen innan man ens kunde cyckla...

Har tre äldre bröder som kört hoj på glada 80-talet. Läste MC-Nytt och det med mc kändes som en avlägsen dröm. Sedan dök det upp en garageplats, bara att fixa kortet och köpa hoj! :)

Jag köpte det jag hade råd med för tillfället gsxr 600 -98 för 18 papp.
Lite sliten på vänster sidan men det lär inte bli bättre..

Verkar som om alla som köpt hoj har varit kanonnöjda. INgen som ångrat sig efter köpet eller som varit missnöjd med hojjen?

Tänkte??

Kalla det gubbsjuka eller ålderskrämpor men tog kortet så sent som i somras och när jag kom på ide´n att skaffa hoj gällde bara gammal.högljudd,rolig och billig..Hittade då en gammal hederlig suka som Grottis ägt och byggt slog till på känsla bara!! :tummenupp

fick mc-kort... måste ha båge!.. nått under 50 000.. hitta en najs r6 som va i samma stad.. toppen.. har jag råd.. nej.. jag köper den ändå

Köpte först en XJ600 94..hade den å övningskörde på och typ 2 veckor efter det att kortet va fixat - sen fick jag nog. Efter massa letande å tittande så hitta jag til slut hojen som ja drömt om i alla år (sen 1986 faktiskt) - köpte den med hjärtat. Hade hjärnan varit med (eller min morsa) så hade det nog blivit en EU moppe :3freak (hon e måttligt förtjust i hojvalet..även om tyckte den va fräck)

Starstriker skrev:
Verkar som om alla som köpt hoj har varit kanonnöjda. INgen som ångrat sig efter köpet eller som varit missnöjd med hojjen?

Gjorde misstaget att övningsköra på en CB250 från -81. Tyckte det lät som en bra ide. Problemet är att den var helt värdelös att köra och mycket svårare än en modern hoj som har sjysta bromsar/väghållning.

Egentligen ska man börja med en bra fräsch mc, inte med en där bakbromsen hugger och frambromsen har fake-ABS :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT