När du köpte din mc, vad tänkte du på egentligen??

Hittade en Rd 350 -84 för 5000:-

Såg sjysst ut med race kåpor o.sv. Nackdelen var ju att "tändnyckel saknas, borttappad". Jaha tänkte man, jaja, har han papper på cykeln så är den ju inte stulen.

Kommer dit och köparen säger "aa, papprena har jag ju tyvärr tappat bort". Blir lite misstänksam, men köparen verkar vettig, så jag köper skiten iaf. Trots att jag inte ens fått igång den.

Hem och rengör förgasarna och gör en bondelösning på cdi:n, sen ut och kör och vilket monster! Blankslitet framdäck, sop slut bakbroms, gashäng och blöt asfalt! Det var även första gången på en landsvägare med mer kubik än 125 c. :tummenupp

Fick även reg. papprena en vecka senare.

Iaf, min kalkyl var:

"Nu kommer jag tamejfan dö!"

Dino Velvet skrev:
Då hade vi samma kriterier (förutom att min hoj ger brudar). Och se så olika det kan bli.

Ja, men egentligen inte....

Dino Velvet skrev:
Mitt svar på ditt inlägg ang. att så få hade köregenskaper som kriterier var mest ett skämt. Du verkade vara lite "Bror Duktig". Trodde du fattade ironin i inlägg som "Få mer brudar" etc.

Sillastrybarstan=Sölvesborg

Nejdå, inget bror duktig, jag förstår den ironin, när man skriver det så tydligt... men det verkar ändå finnas en bunt som verkar ha valt utifrån okulära estetiska kriterier istf för att värderat fordonets kvaliteer som manick att färdas på...

Det var bara en stillsam observation... eller var det en bekräftelse ?

hojvalet

Hojköpet för mig var ju att man även skulle ha råd att ha den, man gick ju o snegla på alla vidunder, men försäkringarna är ju vidriga, så jag hamnade lite på en sport touring. Jag är ju inte så jäkla hemma på det här med hoj så mitt val var ju oxå att det ska vara nåt man kan åka långt o länge på,

Solan skrev:
Tänkte?
En bild på mc´n och man var såld. Hade varken provsuttit, kört den eller sett den i verklighet innan jag la beställningen.

Å man ångrar sig ju knappast. :)
Inte konstigt det blev en buss då juh!! Snacka om att köpa grisen i säcken... :tungan

Kawan köpte jag efter provkörning på Knustorp. Den svängde bättre än den gamla. Mkt bättre. O efter att ha kollat upp försäkringen var saken biff.

Racehojen köpte jag efter en sån måste man ju ha. Provkörde ifs, men inte på bana. Gick mkt på andras rekommendationer. Än så länge tycker jag dom har haft rätt.

A o jag bah tänkte... att jag vill ha nåt jävligt läckert och stabilt mellan benen... :rolleyes: :3freak

Nää...skämt åsido...har alltid gillat Honda... o ville ha en svart hoj som skulle passa mitt skinnställ hade kört hoj några år o ville han nåt vettigt... alltså fick det bli en svart Fireblade. :tummenupp

Hade aldrig provkört nån...men visste att jag hade valt rätt...o jävlar vad nöjd o glad jag var när jag rullade ut från Claesson Motor i Bromölla med en sprillans hoj. 0 mil på mätaren, som hade blivit 65 mil när jag stannade
utanför garaget hemma. 65 mil med ett smile på läpparna... :)

Hade packat skinnstället i en papperskasse o hjälmen i en ryggsäck sen tog jag tåget ner med 105 000:- på fickan.

TJING vilken känsla det va..!!!

//Mad

1. Liten
2.smidig
3.naken
4. lättkörd
5. helst bara nått år gammal
6.ta körkort på
7. Snygg färg
8. Billig att äga
9. Inte alltför vanlig
10. Helst inte kosta mer än 50 000:-

Gluttade lite på en annan Kawasaki 500, men den såg för gubbig ut, och dessutom hade den kåpor.
Snubblade över den mörka ER5:an på MB Racing, vart kär och såg prislappen. Sen skrev jag på pappret. En vecka senare stod den i garaget. (Mars 2002) Så fort snön var väck från vägen var det dags för provkörning :)

Pejo skrev:
Ja, men egentligen inte....

Nejdå, inget bror duktig, jag förstår den ironin, när man skriver det så tydligt... men det verkar ändå finnas en bunt som verkar ha valt utifrån okulära estetiska kriterier istf för att värderat fordonets kvaliteer som manick att färdas på...

Det var bara en stillsam observation... eller var det en bekräftelse ?

Måste erkänna att jag gärna skulle haft den nya gsx750r också, så våra kriterier är nog ganska lika (hoppas ingen i Ducceklubben ser detta).

Ibland är det så mycket ironi och "besser-wisser" snack i en enda röra på SH så jag blir snurrig.

bikerwoman skrev:
2. Den ska mullra = V-twin :tummenupp
3. Den ska vara lättkörd, men ändå sportig :yoparty
4. Den ska vara snygg :arsele

Bra kriterier för ett hojköp!

Bra ljud är en av de absolut viktigaste faktorerna vid mc inköp. Snygg är kanske nummer två.

Madhonda skrev:
Hade packat skinnstället i en papperskasse o hjälmen i en ryggsäck sen tog jag tåget ner med 105 000:- på fickan.

//Mad

Jag åkte 10 mil till Flen för min första kärlek. Rätt jobbigt att packa en mc utrustning för tågfärd.

Postväxeln i innerfickan! :tummenupp

Last edited:
Bonnie skrev:
Bra kriterier för ett hojköp!

Bra ljud är en av de absolut viktigaste faktorerna vid mc inköp. Snygg är kanske nummer två.

Ja, om man ska hänga vid kiosken istället för att köra så...
:3freak

Solan skrev:
Kryp tillbaka in i hålet du kom ut ur! :fatta! (Undra hur många gånger jag använt de här smileygubbarna på dig).

Det går inte, någon har slängt nåt mattsvart skrot i vägen... :tungan (<--- Undrar just hur många gånger du fått den smiliesen av mig...)

Kosta runt 45 000:-, ha många kubik, inte väga bly, inte vara en äcklig R1. Då va det bara CBR 900 och ZX9 kvar. En kille som hade en ZX9 -98 var villig att ta min gamla 750 i inbyte så jag tog den.

Blev överkörd av tant (läs:65 årig nunna), behövde ny hoj, prövade en Mille R hos Biscaya, och en sån blev det.... :)

Att jag ändå inte kommer spara de pengar som jag skulle sparat på att inte ha hoj el nått efter det är det bara nedförsbacke :tomten :tomten

Har velat ha en ducce sedan jag såg 916 första gången 94 i Allt om MC, tror de testade den mot en rc.... honda i den tidningen. Har nu sluppit fundera på var jag ska göra av bidraget man får från jobbet varje månad.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti