När dör en mc?

Min Bonneville är 42 år typ 1 år yngre än mig och jag lever likaså hojen.
Ok för att svara på frågan så lever gamla hojar längre än nya, iaf i min värld.
 
Sen finns ju begreppet "gubbkörd" och "tjejkörd" också. Sannolikhetsgraden att en r1 är körd enligt dessa begrepp är väl inte särskilt hög men men.. :lol
 
Sen finns ju begreppet "gubbkörd" och "tjejkörd" också. Sannolikhetsgraden att en r1 är körd enligt dessa begrepp är väl inte särskilt hög men men.. :lol

att hitta en R-hoj med 5000mil på mätaren där alla ägarna har kört som en pensionär, e som att hitta ett fnask i Thailand som e oskuld :tuttar
 
Min lilla CBR 600 -92 rundade jag mätarn på i somras så nu har den gått 10.262 mil:tummenupp Då ja köpte den stog mätarn strax under 5000mil o detta va då hösten 2000...Men den går som bara den fortfarande fast jag vurpat några gånger med den:yoparty Ser man bara om den lilla skrevraketen ska den nog hålla ett par mil till :D
 
Min gamla FJ 1100 har gått bortåt 11000 mil, och den var helt slut, så min begränsing blir 10.000 mil, längre än så får inte mina hojar gå längre...
 
Hade en 2t 125:a från 89 som hade gått 9400mil som funkade hur bra som helst, och jag är helt säker ppå att en modern jätte 4t, t.ex R1, håller bra mycket längre...
 
sen e de ju som sagt skillnad på hoj, en harley som gått 5000mil e ju ingenting men en sport hoj...Samma med bilar en volvo som gått 20000mil kan man ju köpa men vem fan köper en dodge viper som gått 20000mil??

En harley som har gått 5000 (femtusen, femma + tre nollor) mil är ingenting? Finns det nån Harley som gått så långt? :D
 
20-25000 mil på en bil är ju ingenting om servicearna är skötta. de felsta bilar lär gå de dubbla utan problem...

tycker inte man märker nån skillnad på en hoj som gått 1000 eller 3000 mil om den är välskött? så varför skulle den bli sämre vid 5000?

problemet är la att alla hojjar inte sköts som dom borde med tanke på hur dom går.
 
Klart att det inte är ngra problem att köpa hoj med många mil, men någon åker ju på att typ riva ner hela motorn, borra cylindrarna byta kolvar + ringar nya ventilsäten.

Gäller ju bara att vara ägaren före eller efter heheh öhh :yoparty
 
En harley som har gått 5000 (femtusen, femma + tre nollor) mil är ingenting? Finns det nån Harley som gått så långt? :D

Väldigt få Harleys skrotas ju, så de brukar ju bli mycket gamla och då ha gått långt.
Jag tycker snarare at det är ovanligt med värstingsporthojar med några större miltal på. Många kraschas ju sönder och blir inlösta innan de blivit mer än några år.
 
Min VFR har gått över 7 000 mil. Bra motor är en del, men sen gäller det att fylla på med ny olja lite då o då med.

Nu är kanske inte VFR rätta cykeln att ställa mot R1, men ändå.

20 000 mil för en VFR borde funka.
 
Väldigt få Harleys skrotas ju, så de brukar ju bli mycket gamla och då ha gått långt.
Jag tycker snarare at det är ovanligt med värstingsporthojar med några större miltal på. Många kraschas ju sönder och blir inlösta innan de blivit mer än några år.

Håller med. Sporthojar går hårdare - högre rpm = mer slitage samt har en benägenhet att kraschas.
 
en r1 som ska gå som en r1.....då ä den väl gjord att hålla för den ä tänkt o göra, handlar väl om service o omsorg
 
har själv en zxr 750 me rätt duktigt pimpad 900 motor, köpte den för 2 år sen, osedd okörd på blocket, kom me bussgods, tog en risk javisst, vet ej hur mycket den gått, men den pumpar rettor så de stånkar, så när ska 1 hoj dö....de finns inte...sköt om den...så håller den, ja åker ändå trimmat...:yoparty :tuttar
 
Old Hondas never Die... - They just go faster!!!
hog.jpg
 
Last edited:
Back
Top