När Christopher ska meka

Helt underbart!

Garvade så att jag höll på att trilla av stolen. Har ej mekat MC, men jag känner igen mig själv. Det räcker med att jag ska byta lager i min cykel för att jag ska lyckas ställa till det. TROTS att jag själv anser att jag inte är en person med tummen mitt i handen.

Kul att någon kan liva upp stämningen såhär på kvällskvisten !

Men Bonden du har ju helt glömt att berätta om "bensin insidenten". :p

Najs Bodoe :) Fick du ordning på strypningarna och kabelstammen? Verkar jobbigt värre det där med japanska strypningar :rolleyes: Skit snyggt polerat där på ljuddämparen! Jevla pooser! :hej

Bodoe skrev:
Alex > Jag bytte båda p-boxarna för några veckor sedan. Av någon anledning började den ena läcka igen, jag kanske råkade skada den? Jag yckte det bara var lönt att byta ena, billigare dessutom!

Okej då är det lungt jag trodde du kört slut på dem och den ena börjat läcka och då bara bytat den ena.. :tummenupp :fakta

Ha ha ha!!! Sådär går det aldrig när jag mekar! Närå, det är tysk prezision från början till slut! :rolleyes:
Nästa gång skulle jag meka i gummistövlar om jag var du! :D

EBS skrev:
Men Bonden du har ju helt glömt att berätta om "bensin insidenten". :p
Vadå? Jag bara råkade komma åt bensintanken som låg på garagegolvet med foten så att bensinkranen gick till "on"! Tog ett tag innan jag fattade att det klaffsande ljudet kom från mina fötter som trampade runt i bensin.

Spelar mig mindre roll hur många fel jag gör på vägen eller hur lång tid det tar, bara det blir rätt!!! Och det blir det oftast!

Någon mer än jag som tycker vi skall skramla till ett nytt par, mindre, fötter åt Bodoe? ;)

Hahah...fan vad klockrent.
Sådär ser det ju alltid ut när jag varit hemma hos dej och du haft mektime...men lustigast var när du hade tagit in hojen på rummet ditt nu i vinter. :p ;) :tummenupp

EDIT: Hur kommer det sig att det inte ser ut som att någonting är najjat och fixat än?! :fatta!

Last edited:
SpeedAbuser skrev:
EDIT: Hur kommer det sig att det inte ser ut som att någonting är najjat och fixat än?! :fatta!
Vad är det du tror att du kan se? Najningarna på oken fram var jag tvungna att ta bort! Sedan så är jag inte helt klar med dräneringskärl, behövs fler slangar...

Som bevis på att jag faktiskt gjort nåt.

Bifogat

• borr.jpg
    borr.jpg
    105.2 KB · Visningar: 271
Höger ok. Amatörnajning på HÖG nivå...

Bifogat

• hoger.jpg
    hoger.jpg
    75 KB · Visningar: 272
Vänster.

Istället för att skratta kan väl nån förklara hur man igentligen ska göra! Jag använde lite tunn tråd, men pincipen borde ju vara densamma. Får tråden inte riktigt spänd!

Bifogat

• vanster.jpg
    vanster.jpg
    78.4 KB · Visningar: 260
Härligt!
Glöm inte att ringa mig när du är helt klar! :tummenupp

EDIT: Ett tips förresten...akta dig för att dra åt på gängsidan av bultarna när du drar fast dem i skruvstädet. Gängor är ömtåliga!
Dra fast bultarna i med skallarna i skruvstädet isället.

Last edited:
På en av bilderna ser man att du fick olja på framdäcket. Men kladdet har du väl torkat bort, förmodar jag.

abstruse skrev:
På en av bilderna ser man att du fick olja på framdäcket. Men kladdet har du väl torkat bort, förmodar jag.
Lite väl sent att påpeka det nu va? :rolleyes:

Vad skulle kunna hända om jag inte torkade bort det? :skrämd

Tuff tråd, gillar hojen oxå :tummenupp

Skaffa alujumjum backar till stædet....skadar inte gængor och ytor alls lika mycket som gjutjærn gør :)
Kostar typ l70 spænn lr så på classe O oxå så det finns ingen anledning till att inte ha dom.

Så hær lærde vi oss att naja på flyg.....men vad vet jag om att naja egentligen ;)
Dom rød-grøna paralella linjerna ska egentligen vara twinnade men du fattar sækert.
Den sista biten så twinnar man ca 2 cm før att låsa tråden och sen viker man den biten på mitten, så att inga vassa trådar stickar rakt ut....

Bifogat

• vanster.jpg
    vanster.jpg
    70.1 KB · Visningar: 156
Såhär ser det ut när jag mekar... ...innan bordet kollapsade och jag fick hela hojen i famnen. Visst är den lätt, jag kan lyfta hela hojen, men sååå lätt är den inte. Blåmärken en masse.

EDIT: Finn ett fel på bilden! Något är knas...

/J

Bifogat

• gaffel1_l.jpg
    gaffel1_l.jpg
    37 KB · Visningar: 146
RG500-Johannes skrev:
Såhär ser det ut när jag mekar... ...innan bordet kollapsade och jag fick hela hojen i famnen. Visst är den lätt, jag kan lyfta hela hojen, men sååå lätt är den inte. Blåmärken en masse.

EDIT: Finn ett fel på bilden! Något är knas...

/J
Du har en bil på väggen!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back