När chefen är borta ! Vad gör ni ?

Ergogrip

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2004
Hoj
ER-5
Mitt verk för ett par veckor sedan ....Fyll på med era saker som skulle ge er en reprimand om det uppdagades !
[YOUTUBE-ID]H9WcYkdDJgc[/YOUTUBE-ID]

Om du är tillräckligt gammal, så kanske du kommer ihåg killen som "stuntade" med en bobcat på TVprogrammet "Megafon".
Min bror.
Dessutom var det min far som introducerade bobcat i Sverige.
Är jag din idol nu?

de där gjorde dom med en truck på jobbet.. sluta med att bakaxeln/axlar? gick av.. inhyrd samma dag :tummenupp va jag gör när jag inte jobbar.
lökar, hemjobb.. bygger grejer till hojen :rolleyes: försöker dock hålla mig till luncher o fika. en natt för längesedan då det fanns packmoppar med soppa motor körde vi 2 och 2 med burkslav.. många vassa kurvor vart det :) sen säkert 100 saker till som inte bör nämnas eller är för små :)

Har hänt att man spenderat 3-4h av en arbetsdag till att surfa på nätet medans chefen tror man jobbar med nästa kvartalsprognos. Att det kan ta 4h att göra ett 5min ärende har väl hänt det också.. Sen har man ju tagit till den där klassikern, alla på jobbet tror man är på kurs medans dom på kursen tror man är sjuk. Istället är man ute & åker hoj :leva livet

Kuriosa: Fast bäst var ändå den gången vi bestämde oss för att ta lunch på golfbanan. Av en ren slump tog vi en sväng förbi driving ranchen........ Vem möter vi där om inte en kollega som var "hemma & vabbade". SJUKT KUL :D

Last edited:
jag och en arbetskamrat hära på forumet hade förbannat lite att göra en helgdag på jobbet så vi roade oss med att leka "inte stöta golv"

sen har man tillverkat en backventil som man lätt skruvar på petflasker, ca3bar blandat med acetylen och syre så blir det en jädra smäll i kontakt med hetta ! :D

Om du är tillräckligt gammal, så kanske du kommer ihåg killen som "stuntade" med en bobcat på TVprogrammet "Megafon".
Min bror.
Är jag din idol nu?

He he, borde vara i din ålder, för jag kan nästan minnas Megafon.... vart det med Jakob Dahlin???? Vill minnas Jakobs stege....men han var väl inte intr. av maskulina saker? Som svar på trådskaparens fråga så tar vi tillfället iakt att få en släng av John blund`s grus i glojärnen..Ja vi vilar ögonen när bossen har tutat iväg. Vi kallar det för löneförmån..eller bonus, om nu ngn undrar!

Hittade en gammal skrotbil så det här roade vi oss med när vårat befäl var borta.

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    44.3 KB · Visningar: 177
He he, borde vara i din ålder, för jag kan nästan minnas Megafon.... vart det med Jakob Dahlin???? Vill minnas Jakobs stege....men han var väl inte intr. av maskulina saker? Som svar på trådskaparens fråga så tar vi tillfället iakt att få en släng av John blund`s grus i glojärnen..Ja vi vilar ögonen när bossen har tutat iväg. Vi kallar det för löneförmån..eller bonus, om nu ngn undrar!
Kommer knappt ihåg själv.
Vill minnas att det var en ungdomsdel, med Gila Bergqvist, Peter Settman, Fredde Granberg.
Växjö TV i alla fall.
Brodern hittade de när han jobbade med ombyggnaden av Alvesta station.
Hittar inget om Megafon på intärnättet.
Antagligen för gammalt.

Själv hittar jag inte på något bus på jobbet.
Är lite chef själv.
Har dock hänt att jag svarvat eller fräst privata grejor på arbetstid.

Förr brukade vi ha en lek på jobbet som gick ut på att man fick olla varann på axeln, men den som blev ollad fick slå så hårt han ville...om han hann. :D

Annars har man väl blivit lite av en expert på att se grymt upptagen ut men i själva verket bara fisa varmluft.
Det beror ju lite på hur det ser ut där man arbetar oxå. Sitter man i ett stort kontorslandskap t.ex så tar man ett A4 med lite random text på, sen kan man gå runt i lokalen en hel dag med det där pappret och se grymt viktig ut medans man bara snackar skit med kollegorna. :) Blir man påkommen är det bara att börja mumla och se ner i pappret med bekymrad min och sen ånga iväg till nästa kollega. :fakta

Min bror.
Är jag din idol nu?

FAst är de där verkligen en bob?
såg nästan ut som volvo L30 ...

Hursomhellst så vi brukar hitta på massa hyss när chefen e borta , eller när han e närvarande för den delen också...
Har provat wheela med volvo L70 men de va nästan läskigt.
wheela med diseltruckar är standard också :tummenupp .
Sen gör vi mycket småhyss som är svåra att återberätta men är roliga när man e där. typ fylla kontainer med vatten och dumpa över folk osv ...

Summa kurdemumma, man ska ha kul på jobbet ;)

FAst är de där verkligen en bob?
såg nästan ut som volvo L30 ...

Hursomhellst så vi brukar hitta på massa hyss när chefen e borta , eller när han e närvarande för den delen också...
Har provat wheela med volvo L70 men de va nästan läskigt.
wheela med diseltruckar är standard också :tummenupp .
Sen gör vi mycket småhyss som är svåra att återberätta men är roliga när man e där. typ fylla kontainer med vatten och dumpa över folk osv ...

Summa kurdemumma, man ska ha kul på jobbet ;)
Det är naturligtvis ingen "riktig" Bobcat.
Även om det står det på den.

Förslösar som sagt sällan någon tid själv, men tycker bara att det är bra om killarna latjar lite på jobbet.
God stämning ger glad personal ger högre produktion och mindre problem.
Vattenkrig och radiostyrd helikopter var bara skoj.
Skotthål i taket var över gränsen..

Jag är så sällan på jobbet (kontoret) så jag vet inte om de är där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman