När blir det ok att äga en glidare?

När blir det ok att äga en glidare?

• Antal röstningar
    0
När du börjar bli så gammal och gaggig så att du att du inte kör motorcykel utan åker motorcykel, då kan du skaffa dig en glidare.

Som komplement till mina andra skulle jag mycket väl kunna tänka mig en men då skulle den nog rensas ordentligt först...

Fast de beslutande organen här hemma kommer nog inte att sanktionera en tredje motorcykel så resonemanget är helt teoretiskt...

som en andra hoj funkar de ju fint, att glida lite när man vill och ljudet i en HD med rätta pipor är hur skönt som helst tycker jag

Hehe, köp en Bulldog. Då får du lite av flera olika modeller. =) Motor från glidare, bromsar från sporthoj, en smula nakenhoj, och en körställning som skulle kunna liknas med offroad-stuk. =)

när man har en halv mille över och kan custom bygga! virago är ingen glidare!

Låt folk äga och köra vad fan de vill.
Hur svårt kan det vara?

Qewl det skulle vara om alla fräste runt på 1K-kubikare i 300 blås... Det finns lika många sketna kålsupare i båda läger. Fritt fram, gasa på oavsett om du fiser runt på en gammal rödmyra eller en spretans ny snekukad BMW :fakta

Nej att kalla en Virago för glidare är ju lika illa som att påstå att en 600cc är en sporthoj :tungan

sjuka är att de e sant, kicka lite dom första 100 milen när man skicka i 2an i 130, nu e man tillbaks på moppenivå känns de som=)

Hehe, köp en Bulldog. Då får du lite av flera olika modeller. =) Motor från glidare, bromsar från sporthoj, en smula nakenhoj, och en körställning som skulle kunna liknas med offroad-stuk. =)
Det gör jag gärna, säljer du din för 20-25 papp ?

Det finns många hojar man skulle vilja äga, men man kan inte ha råd med alla.
Ducatis senaste och VMax vore trevligt men ack så dyrt.

Men en Kawasaki VN-15 strippad med rakt styre har man ju råd med (ända tills våren kommer ordentligt och alla hojar går för överpriser)

Last edited:
Last edited:
Det gör jag gärna, säljer du din för 20-25 papp ?

Hehe, njae, det ska mycket till ifall jag ska göra mig av med den. Det är ju den enda i hela världen som förstår mig. :D

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!