När blev du kär?

Har en busa o jag ångrar inte köpet en endaste millisekund :)
Säger bara vilken hoj!!!Motsvarar alla mina förväntningar o mer därtill,går som ett skott o kommer upp i fart nästan skrämmande lätt,stabil som ett klippblock i höga farter(har dragit mätaren i botten :hihi )...Idel lovord från mig om busan:)
 
Hade börjat fixa körkortet, satt och spanade efter hojar på blocket.
Såg en zxr400 som var till salu. Swedie hade pratat om sin gamla hoj och berättat att det var en perfekt nybörjarhoj. Började längta efter hoj, men eftersom inte pengarna fanns så blev det mest depp.

Sen började det närma sig min födelsedag. Swedie var ute och filurade hela dagen och kom senare hem på eftermiddagen med en nyckel. Nyckeln till min alldeles egna hoj =)

Nu är pärlan bara mer och mer underbar för varje dag som går. Perfekt. Nu ska jag bara lära mig att köra fortare på henne.
 

Bifogat

  • PICT2543.jpg
    PICT2543.jpg
    97 KB · Visningar: 62
  • Gelleråsen.jpg
    Gelleråsen.jpg
    49.4 KB · Visningar: 68
skulle vilja påstå att min kärlek har växt under åren..
ska äga en sådan en vacker dag..
fast man vet aldrig..bitvis byter jag hojar som kallingar :)

hojen i fråga är en suka katana.. lagomt låg med massa sporthojsgrejer..halv mattsvart.. :banana
 
Högstadiet 94-95 när man läste och såg de första bilderna på R1
 
För mig tog det några år innan kärleken infann sig... Jag avverkade allt från Qvarna 258 till mullrande VTR-f, via KTM och Triumph 955, Husaberg och Aprilia... sen en dag så slog det mig... Jag var KÄR.

Följande hände...

Nycklarna satt i...

Garaget var helt tyst, man kunde tydligt höra mina tunga, beundrande flämtanden när jag såg den svarta, smäckra best hon är... Med darrande fingrar närmade sig min hand nycklarna.... de kändes kalla, overkliga... försiktigt smekte jag ryggen på nyckeln, lekte lite med nyckelhållaren... kände hur känslan av igenkännande kom krypande i ryggslutet. Försiktigt slöt jag mina fingrar hårdare runt nyckeln.

-Klick, Bzzzzzzzzzz!!!

Ett bekant mysigt ljud hördes när bränslepumpen startade, surrandet berättade att det var dags, nu eller aldrig. Lite kaxigt lutandes mot sitt stöd stod hon där... utmanande, provocerande, sexig så in i vassen... Jag lät min hand smeka sin väg från nyckeln ut mot höger styrhalva, hejdade mig halvvägs. Med ett fast grepp tog jag ett tag om choken med vänster hand och vred ett par centimeter. Min vänsterhand fortsatte sakta sin färd mot den högra styrhalvan.... Smekandes, lekandes, försiktigt letandes... där hittade jag hennes lilla röda knapp. Försiktigt lade jag tummen på toppen av knappen, kände fördjupningen i den. Jag gjorde några lätta cirkelrörelser med tummen snuddandes vid knappen. En rysning steg från tårna ända upp i armbågarna... nu skulle det ske...

Utan ett uns av tvekan tryckte jag in den till botten.

Hon var beredd... hon tog emot, hon riste, hon morrade, hon bad om mer.

Hon gick igång...

.... så var det jag en morgon när jag startade min första Ducati.

//D
 
Jag har varje dag sen jag fyllde 15 velat ha Gsx-r 1100-90. Det blev Xj 900.....och en Gpz 900.....och sen men nä! Det blev en Gsx-r 1100 -89. Ja ja nu har jag ju en Gixxer! Så kom
vintern och mörkret....och dumma ideer. :cdevil
Jag byter lite grejor och nu ser den ju ut som en -90 :)
 
Blev väl inte förälskad i linjerna på xt600:an direkt :D det var mer funktionaliteten som lockade, att kunna sticka ut å piska grusvägar osv. Efter ett par år så tröttnade jag dock på att kicka fanskapet efter motorstopp i surhål :/ och effekten imponerar ju inte direkt så jag sålde den. Nu står jag i valet å kvalet om det är en sporthoj jag ska ha eller en motard.
 
Min kärlek till Therese kom efter provkörningen. Jag hade länge spanat på FZR600 eftersom den är rimlig i försäkringen och snygg och efter att ha glott runt lite på blocket och mobile.de så var jag riktigt kär. Men tiden gick och i sökandet efter ett lämpligt objekt snubblade jag över en lila GSX-R 750 från 91. Den var ju ruskigt snygg tyckte jag, den ska jag ha!

Tyvärr hann skapelsen säljas innan jag fick ordning på allt, mkt som måste arrangeras om man ska köra ner till Tyskland och hämta en mc. Därför fick jag titta vidare och hittade Therese. Efter några mail och två telefonsamtal hyrde jag snabbt en skåpbil och min polare skulle följa med som extra förare och sällskap.

Efter ca 10 timmar på vägen var vi framme och där stod hon. Hon var svartgrå, nytvättad och såg brutal ut. Efter lite nervöst tittande fick jag provköra henne och då var förhållandet ett faktum, sååå mycket kraft! Ska nog aldrig sälja henne :banana
 
Satt på min Gixxer 750 -00 och hörde en TLR dra förbi.
Sprang genast hem och köpte en Ducce :)
 
IO skrev:
2331038 Satt på min Gixxer 750 -00 och hörde en TLR dra förbi.
Sprang genast hem och köpte en Ducce :)

:hihi

Kärlekens väger följer ingen logik... :D

Det blev riktigt roligt det här, fortsätt nu gott folk!
 
Jag föll för Suzy för att hon var så billig och lätt-tillgänglig, och visade sig ha låga utgifter.

Nu söker jag bara en motsvarande flickvän...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top