När blev det lag på katalysator på mc?

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
När blev det lag på katalysator på mc?
Kan det bli klydd att importera en utan?
 
Aldrig? :tungan

Det finns så vitt jag vet idag ingen lag på detta.

/J
 
På dom nya är det bara lag på en viss utsläpp, därför sätter man på katalysatorn för att minska det utsläppet.
 
DJM skrev:
På dom nya är det bara lag på en viss utsläpp, därför sätter man på katalysatorn för att minska det utsläppet.
... Men det finns hojar som klarar kraven utan katalysator. Benelli TNT t ex.
 
DJM skrev:
På dom nya är det bara lag på en viss utsläpp, därför sätter man på katalysatorn för att minska det utsläppet.

Intressant! Det var fan mer än vad jag visste. Vad är det för regler, är de lika de regler som infördes ca -89 för bilar? Dvs ganska generösa, men ändå en viss åtstramning?

/J
 
RG500-Johannes skrev:
Intressant! Det var fan mer än vad jag visste. Vad är det för regler, är de lika de regler som infördes ca -89 för bilar? Dvs ganska generösa, men ändå en viss åtstramning?

/J


Japp, det är därför 2-taktarna kommer försvinna för dom klarar inte kraven på utsläppen.


Alltså på tävlingar och ny producerade..
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top