När betalade du senast för en film eller musik?

När betalade du senast för film eller musik?

• Antal röstningar
    0
Jag hyr en hel del film och köper ibland lite musik från legalsounds.

Att köpa film skulle jag aldrig få för mig då jag inte ser på den mer än en gång endå.

Ehh. Nu tänker jag inte dra igång någon piratdebatt här men..Ni inser att det musiker som inte tjänar miljoner på livekonserter? Det finns musiker/band som inte har kontrakt med livenation. Jodå. Det är sant!

Ehh. Nu tänker jag inte dra igång någon piratdebatt här men..Ni inser att det musiker som inte tjänar miljoner på livekonserter? Det finns musiker/band som inte har kontrakt med livenation. Jodå. Det är sant!

Jag tror inte att okända band förlorar så mycket på fildelning.

Köper då och då Blu-Ray-rullar. Men det är alltid billiga filmer (dvs inga nysläppta) som jag oftast sett tidigare. Alltid kul med filmsamling i hyllan.

Men till 97% så fyller jag sakta men säkert ihop mina diskar till mediaspelaren med BR-rippar från nätet!

Skulle kunna tänka mig betala för någon tjänst som Spotify, men är för snål då jag knappt lyssnar på musik. Oftast är det ett gäng låter man spelar sönder ett tag, tills man hittar nytt.

Betalar 580:-/månad för Telias kombinationspaket (tv-tele-internet) och där ingår det fri film och musik. Ja, självklart måste jag ladda ner det själv men det är smällar man får ta.

Hyrde film för 7-8 år sedan senast tror jag, musik har jag aldrig betalat för då min bror är manisk skivsamlare. Har köpt 2 cd-skivor i hela mitt liv, båda var presenter.

:rofl Vadå, en krona eller?

Det är inte mitt bekymmer.

STIM var på mitt jobb och skulle ha oss att betala för att vi hade radion på inne på verkstan, för kunder kunde ju gå in och lyssna där.

Vi satte upp en skylt "endast personal".

Musik betalar jag för ganska frekvent genom både Spotify samt lite album på iTunes (som har vettig prisbild tycker jag).

Film var det läääääänge sedan, den dagen film kan börja säljas på ett vettigt sätt till datorn/TV´n i Sverige så kommer jag bli lite vänligare inställd till det, men så länge de vettiga alternativen lyser med sin frånvaro så får jag tag på filmerna på annat sätt.

Senaste skivan jag köpte var Skebokvarnsvägen 209 med Thåström. Den kom väl i slutet av 2005. Joakim tjuvar man inte av.

Får han 10 öre varje gång dom spelar han på Rock Klassiker så kan han köpa hela Europa snart.

Konserter måste väl räknas som att betala för musik? Var på Sonisphere för ett tag sen. Har Spotify Premium och går på bio.

Jag tror inte att okända band förlorar så mycket på fildelning.

Mycket och mycket. Band som tidigare sålde 2-5000 ex av en platta säljer idag ingenting alls. Tiderna förändras, så det är ingenting att gnälla över.

Det positiva idag är man kan hitta sin publik på youtube eller myspace. Den möjligheten fanns ju inte direkt 94...Det kanske är same, same but annorlunda?

För övrigt ska tilläggas att jag inte tankar film & musik. Inte för att jag är moralpolis, utan för att jag är så jävla gammal att jag inte pallar lära mig det bästa sättet. Jag köper.

Last edited:
Som många andra. Jag betalar för bio, går på enstaka konserter och betalar för spotify premium. I övrigt är det gratis som gäller.

Mycket och mycket. Band som tidigare sålde 2-5000 ex av en platta säljer idag ingenting alls. Tiderna förändras, så det är ingenting att gnälla över.

För 15år sen, när CD-skivan rule:a, så krävdes det 10 000ex för tryck.

5000ex sålda borde ge +/- noll kronor i intäkt, nu kan man bygga en publik för 0kr.

Samt sälja brända skivor på konsert med bara profit.

STIM var på mitt jobb och skulle ha oss att betala för att vi hade radion på inne på verkstan, för kunder kunde ju gå in och lyssna där.

STIM tar även procent på festivalbiljetter PLUS att banden får betalt direkt från arrangörerna.

Last edited:
Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...