När börjar uppkörningarna?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Tror det är i April. Olika i olika delar av landet!

som sagt beror på när du har teorin klar, sen väder och vind. Sen norrland brukar ligga lite efter :)

I år började uppkörningarna i Malmö i bröjan/mitten på april. Kommer inte riktigt ihåg men april var det ialla fall.

LayDeeOmega skrev:
2400384 I år började uppkörningarna i Malmö i bröjan/mitten på april. Kommer inte riktigt ihåg men april var det ialla fall.
I Stockholm är det också i mitten av april...häng på låset...sen blir det svårt att få tider...
Jag bokade uppkörningstid i mitten av maj och den första tid som fanns att få då var 21/6....

Här i lule brukar det vara i maj nå'n gång.

H4 skrev:
2400364 När brukar uppkörningarna för motorcykel börja? Mars?

Va faan du hinner ju ta lappen iår och slippa racet om tider nästa år...

Så det är bara att börja köra..:yoparty

Faan två månader el mer kvar av denna period innan underlag och sånt sätter stopp..

Bushojjen skrev:
2401812 Va faan du hinner ju ta lappen iår och slippa racet om tider nästa år...

Så det är bara att börja köra..:yoparty

Faan två månader el mer kvar av denna period innan underlag och sånt sätter stopp..

Jag fyller 17 och ett halvt den 14:e september.

H4 skrev:
2403915 Jag fyller 17 och ett halvt den 14:e september.

Dom har uppkörningar ända till november här i Malmö iaf ... så du borde kunna fixa det i år om dom kör lika länge i GBG.

- Intrepid

Ljunghusen skrev:
2404101 Tips är att du ringer vid jul så ställer dom dig på kölista. Då får du nog köra upp i mitten/slutet av april

Hur ska jag kunna göra det när jag inte får skriva teorin tidigare? Måste ju vänta tills jag fyller 18 innan jag kan skriva teorin och när jag väl gjort det får jag beställa tid för uppkörning.

Har jag missat något? Kan jag skriva teorin redan nu för A och B?

H4 skrev:
2406991 Hur ska jag kunna göra det när jag inte får skriva teorin tidigare? Måste ju vänta tills jag fyller 18 innan jag kan skriva teorin och när jag väl gjort det får jag beställa tid för uppkörning.

Har jag missat något? Kan jag skriva teorin redan nu för A och B?
Sorry du måste va 18år för teorin

Det är ju bara o ringa till VV varje dag o fråga om det finns tid. Finns alltid folk som avbokar eller blir sjuka. Jag torskade första uppkörningen i mitten av juni förra året, sen ringde jag varje dag och efter 4 dagar fick jag en uppkörning 2 veckor efter min första uppkörning. Roliga var att jag fick samma instruktör som failade mig första gången, men jag klarade det ändå :)

Last edited:
Zeemon skrev:
2407027 Det är ju bara o ringa till VV varje dag o fråga om det finns tid. Finns alltid folk som avbokar eller blir sjuka. Jag torskade första uppkörningen i mitten av juni förra året, sen ringde jag varje dag och efter 4 dagar fick jag en uppkörning 2 veckor efter min första uppkörning.

Lite utjatat kanske...

Läs mina poster ovan. Jag får inte skriva teorin förrän den 14:e Mars då jag är 18. Kan således inte beställa tid för uppkörning tidigare än det.

Jo jag vet men dom säger att det är svårt att fixa en uppkörning, ville bara säga att det inte är så svårt eller så var det jag som hade tur ;)

Zeemon skrev:
2407045 Jo jag vet men dom säger att det är svårt att fixa en uppkörning, ville bara säga att det inte är så svårt eller så var det jag som hade tur ;)

Mjo... det får bli att ringa varje dag efter 14:e Mars om jag inte får en tillräckligt tidig tid :)

H4 skrev:
2407034 Lite utjatat kanske...

Läs mina poster ovan. Jag får inte skriva teorin förrän den 14:e Mars då jag är 18. Kan således inte beställa tid för uppkörning tidigare än det.

Här i karlstad tror jag dom släppte tiderna typ i mars

Tiderna började 18 april

Tycker det är dummt att låsa upp sig på en skola.

Ska man ta det fort är det nog inte det ultimata. Här i karlstad började dom med körlektioner den 18 april.

#Tränna massa själv
#Ta några lektioner
#Kör upp i annan stad än göteborg:näsblod

Mr Helmut skrev:
2407070 Här i karlstad tror jag dom släppte tiderna typ i mars

Tiderna började 18 april

Tycker det är dummt att låsa upp sig på en skola.

Ska man ta det fort är det nog inte det ultimata. Här i karlstad började dom med körlektioner den 18 april.

#Tränna massa själv
#Ta några lektioner
#Kör upp i annan stad än göteborg:näsblod

Tyvärr så tror jag nog att körskola är det optimalaste eftersom jag kommer att ha det lättare på uppkörningen (gått på trafikskola). Eftersom jag tänkt ta uppkörningen i Göteborg är det en jävla bra merit att ha gått på trafikskola.

Nummer två är att det finns ingen som kan lära mig att klara konbanan, lite bättre med någon som guidar.

Förresten, någon som vet hur många som blir kuggade på hojuppkörningar i Göteborg? Har för mig att det var hiskeliga siffror som 50% eller mer :mad:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back