när börjar säsongen?

Jag var ju ute i februari detta året... Då vet vi iof vad som hände :gnissla

Men mars månad är jag nog på rullning med en ny bajk :)

Börjar väl köra lite mer framåt mitten av februari om vädret tillåter så man e lite avrostad.
http://forum2.wcx.nu/forum/index.php
Första officiella körningen för Sommaren 2005 är Lördag 19 Mars kl. 12.00
Det är (bara) 78 dagar, 13 timmar, 47 minuter kvar tills dess.
Börja ladda för gruppkörning :banana

brinckis skrev:
det är nog lite olika vart man bor i detta avlånga land där norrland har snö till midsommar och vi här i söder har snö endast en dag per år :D

skämt åsido ... när börjar ni ta ut era hojar?
År2000 va jag ute o körde på juafton heltklart speciell känsla :tomten

men normalt så brukar ja väl ta hojen framåt början på maj

MR E

MostWanted skrev:
en del har det bra.. menva trorni slutet på mars borde det ju kunna gå... om det inte kommer snö å slask annars blir det väll slutet av april

Det kan nog variera rätt mycket. 2003 tog jag ut hojen i början på mars och körde några dagar, men sen kom vintern och snöhelvetet tillbaks. Sen körde jag nog inte förrän i April har jag för mig. I år var jag väl ute i slutet av mars/början av april. På våren spelar det ingen roll hur kallt det är, man klär på sig och tar varje tillfälle att åka ändå. I slutet av säsongen, när man har åkt varenda vägsträcka i ens omnejd 1000 gånger fram och tillbaka, är man inte riktigt lika sugen att åka om det är under 10+.

pidda skrev:
Jag körde upp när det var +3°C och spöregn.

Samma här! 8:e oktober var det, men visst fan skulle man ut och åka efteråt ändå! När jag kom hem ställde jag undan för vintern. Men vad skönt det kändes ändå att ha klarat kortet och ha heeeela nästa säsong att se fram emot :)

SuperMicke skrev:
Samma här! 8:e oktober var det, men visst fan skulle man ut och åka efteråt ändå! När jag kom hem ställde jag undan för vintern. Men vad skönt det kändes ändå att ha klarat kortet och ha heeeela nästa säsong att se fram emot :)

8:e oktober säger du!?
Det var då någon gång som jag också tog kortet. Sista uppkörningen körskolan hade för året.

pidda skrev:
8:e oktober säger du!?
Det var då någon gång som jag också tog kortet. Sista uppkörningen körskolan hade för året.

Ja, det var sista dagen dom hade uppkörning här också, så man var skapligt nervös bara för det. Mitt teoriprov gällde bara till 12:e mars också, så hade jag missat uppkörningen så hade jag nog varit tvungen att göra om det också :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8