Har för mig det står någe i stil med, fram 90%, bak 10% vid hårda inbromsningar och 60% fram, 40% bak vid normala bromsningar. Visserligen lite osäker.
Men sånt där känner man själv, jag vågar påstå att det inte finns nån som bromsar en hoj med dessa procentsatser i tanken. Olika hojar, olika tyngdpunkter, hastigheter osv. spelar in på bromstekniken.
Innan jag tog mc-kortet så hade jag bara kört cross och moppe och då gör man ju en massvis annorlunda mot när man sitter på mc:n. Tex. så fixar man inte uppställ med en sån klump som jag har som man gjorde med crossen.
Sladda man man ju göra, men man har ju ett antal kusar mer i mc:n att ha koll på
Och frambroms fanns nog inte på varken crossen eller moppen, visst den satt där, men den användes aldrig.
Se till att lära in ordentligt nu när du kör mc att använda frambromsen hela tiden. Effektivaste bromsen och kanon att kunna kontrollera när man krypkör i trafiken eller i tex. konbanan på VV provet.
Använd teoriprogrammet du hade till datorn och verkligen nöt in frågorna, mycket känns igen på provet sen. Efter några dagar kan du alla frågorna i programmet. Då borde du ha en bra grund till det riktiga provet sen.