När är det rätt tid att köpa banhoj?

Ska du köpa en rejshoj är det läge att göra det nu:tummenupp ... Dom flesta som ska byta till nästa säsong säljer sina nu när säsongen är slut, efter jul finns bara "skräpet" kvar...

Har en i kikarn faktiskt :rolleyes: Finns den kvar blir det förhoppningsvis åka o kika på den ikväll eller i veckan.. Svårt att få tag i hondor :(

Hur pass "känsligt" är det med hojar som varit ute i sandfållan? Vad bör man kika extra på?
 
Last edited:
Lugn och fin nu. Du har nästan köpt grisen i säcken. Det finns inga säsgoner för motorcyklar. De s k "banhojar" du letar efter säljs året runt, det enda undantaget är årets cyklar tillhörande förare med spons som alltid säljer dem efter avslutad säsong. Alla andra cyklar, med en eller ett par år på nacken som tillhör vanliga männsikor säljs till höger och vänster på jul, påsk och midsommar. Det är inte ovanligt att förare byter cykel mitt under pågående säsong. Det kan beror på missnöje med maskinmaterialet, att racebudgeten sinat eller en skada som sätter P. Det är bara de finaste och dyraste hojarna som har säsong nu på hösten och de vandrar från de mest seriöst satsande förarna till likasinnade, men också ibland till en en gatåkare som vill ha en fin banpreppad cykel.
 
Det känns lite (jag kommer väll bli lynchad nu) som att många har slängt ut sin hoj på ett ganska så stort överpris med... kan det vara så att en hel del slänger ut en annons på ett högre pris, bara för att se om dom blir av med hojen till det priset :va

björn
 
Det känns lite (jag kommer väll bli lynchad nu) som att många har slängt ut sin hoj på ett ganska så stort överpris med... kan det vara så att en hel del slänger ut en annons på ett högre pris, bara för att se om dom blir av med hojen till det priset :va
Många med mig vill säkert känna lite på marknaden och se vad den är beredd att ge. Om ingen är intresserad sänker man priset tills någon är intresserad eller tills man nått någon typ av smärttröskel där man söker andra vägar för att bli av med hojen men ändå inte förlora så mycket pengar.
 
Det enda jag vet från att försökt sälja Aprilian som racehoj är att det är stört omöjligt att sälja för över 100.000 kr.. bah. Fast jag dumpar inte priset längre. Gör om den till fräsch gathoj istället o kör den själv :D
 
Jag menade inte licensköra på smc kurserna :tungan Smc kurser och "vanliga" bandagar i icke licensgrupper får bli en början.. Sen därefter bestämmer jag mig för om det blir till o fortsätta med mer sånt eller om det är läge att gå på licens :rolleyes:
När du skriver iordninggjort för bankörning, vad menar du då? Kraschkåpor, fjädring, osv..? (Helt okunnig i detta än så länge..)
Din rekommendation är alltså att köpa en gathoj och köpa till kraschkåpor, eller? :)

Håller med affe men välj en 600 med insprut.
 
3203502 Har en i kikarn faktiskt :rolleyes: Finns den kvar blir det förhoppningsvis åka o kika på den ikväll eller i veckan.. Svårt att få tag i hondor :(

Hur pass "känsligt" är det med hojar som varit ute i sandfållan? Vad bör man kika extra på?
Svårt att säga, men hittar du en racehoj som INTE varit ute i sanden så kan du ge dig på att något är riktigt lurt iaf :tungan
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top