Nämn några relativt bekväma R-hojar

Jo zx12an har man kollat lite på men d e ju som o köra långtradare:D alldeles för stor o klumpig.

ZX9an är jag tveksam till har haft ett par kawor innan och 9an känns som dom extremt obekväm får ont i händer och knän.

Millen kanske e något o kolla lite på då..
Men känns den inte lite trött med tvin i en r-hoj??
Jag menar tvinen e ju så extremt snäll och lättkörd motor med ett väldigt jämt register så den upplevs ju gärna som lite trött.
Om man jämför mot en hysterisk r4 som är relativt seg på låga och sedan bara vrååålar iväg och man får klamra sig fast i styret::yoparty
Missförstå mig inte jag älskar tvin (har ju en själv)
Men man måste ju uppskatta och åka på vrid och det passar ju himla bra ialf enl mig på en naken hoj men hur e d på en r-hoj?

Mvh Danne
 
Mjae den är sådär efter 20 mil, däremot är dom nyare Gixxer 1000 väldans bekväma att köra.

Jag personligen tyckte den var otroligt bekväm, körde över 60 mil med skjuts en dag utan att jag hade några problem. Normalrundan låg mellan 20 o 30 mil och det var en promenad i parken.
 
Jo zx12an har man kollat lite på men d e ju som o köra långtradare:D alldeles för stor o klumpig.

ZX9an är jag tveksam till har haft ett par kawor innan och 9an känns som dom extremt obekväm får ont i händer och knän.

Millen kanske e något o kolla lite på då..
Men känns den inte lite trött med tvin i en r-hoj??
Jag menar tvinen e ju så extremt snäll och lättkörd motor med ett väldigt jämt register så den upplevs ju gärna som lite trött.
Om man jämför mot en hysterisk r4 som är relativt seg på låga och sedan bara vrååålar iväg och man får klamra sig fast i styret::yoparty
Missförstå mig inte jag älskar tvin (har ju en själv)
Men man måste ju uppskatta och åka på vrid och det passar ju himla bra ialf enl mig på en naken hoj men hur e d på en r-hoj?

Mvh Danne

Millen är en kalashoj...och går absolut fort nog, det är ändå en jävligt rask superbike vi pratar om, och twinnen är varvvillig som tusan i den hojen (jag körde nästan 800 mil med min på knappt ett år, och 2 bankörningar).
Det var aldrig så att man kände att motorn var en begränsning (jag hade en 01:a).

Jag tycker twin ger en roligare upplevelse på gatan, det bär iväg hårdare i de varv man verkligen använder...det är mer lättkört att åka raskt på krokiga vägar helt enkelt.

/J
 
GSX-R 1000 K5/K6 tycker jag man sitter riktigt bra på. Är 180cm lång och det funkade att köra en bandag +60mil landsväg på en och samma dag. Dock så var dom sista 20 milen rätt jobbiga :gnissla
 
Millen är en kalashoj...och går absolut fort nog, det är ändå en jävligt rask superbike vi pratar om, och twinnen är varvvillig som tusan i den hojen (jag körde nästan 800 mil med min på knappt ett år, och 2 bankörningar).
Det var aldrig så att man kände att motorn var en begränsning (jag hade en 01:a).

Jag tycker twin ger en roligare upplevelse på gatan, det bär iväg hårdare i de varv man verkligen använder...det är mer lättkört att åka raskt på krokiga vägar helt enkelt.

/J
Japp Millen är rolig på gatan men känns lite slö på bana.
 
Japp Millen är rolig på gatan men känns lite slö på bana.

Ja, allt är ju relativt... :) Som rookie, jagandes andra nybörjare på andra gathojar, så var det då inga problem att åka ifrån japshojarna på rakorna, enbart genom att ha lite bättre spår ut ur böj, men det vet ju du hur det fungerar. ;)

Så nej, jag tycker nog inte att den kändes slö på banan alls, men tävlar man, och jagar proffs...då saknar man nog 30-40 pållar i Millen.

/J
 
...toura på duccen är klart jämförbart med att dra ut naglar med tång...men man har igen det när man kör lite aktivt. :)

/J

Jag har aldrig kört en obekvämare hoj än 998:an, även med R-hoj mått mätt.

Men jag har heller aldrig varit mer nöjd med något fordon :tummenupp Säljer den aldrig :)

Tur att man har har en sporttouring också till stadstrafik, touring och brukskörning..
 
Jag jämför främst med mitt skräck exempel...
Min förra ZX7R brutalt obekväm framförallt i farter under 100km/t.
Hade så ont i nacke och händer att jag trodde jag skulle smälla av.
Knä ont var mer vid lång körning typ 20-30mil el så.
Men om man kunde hålla sig runt 130pinnar så gick det ganska bra.
Lite därför jag skaffa naken hoj jag körde som ett CP på 2hjul med r-hoj...240-250km/t till jobbet dagligen på 70-90 väg.:näsblod
Det är ju så extremt lätt att åka fort på kåp hoj d känns ju inte..(jämfört mot naken hoj)
Har haft min i 225km/t och det var mer än tillräkligt för att skrämma skiten ur mig:D
 
Är 191 cm lång och sitter utmärkt på min R1-05! :tummenupp:tummenupp Provkörde kompisens K5:a å satt inte alls bra på den..
///MVH
 
Jag är 180 cm och trivs som fisken på min K6, 50 mil på en dag är inga problem, över 70 börjar ta emot då det är mest krokigt, men det kan hänga ihop med att jag börjar bli gammal, fyller 36 i år...

Fredrik:va
 
Slår också ett slag för Millen, har en 04 och har absolut inga problem med att åka 40 mil utan att stanna mer än för bensin. Visst den är ingen raket i accet. Men toppfarten räcker till och blir över!
 
Allt utom en 996 är bekvämt, den plågar livet ur en vid stadskörning.
ZX7R är lätt den mest obekväma kawan, mycket värre än en 9:a!!
 
Konstigt att så många kallar Gixxer1000 bekväm. Visst sitter man ok om man inte är rätt lång men sadeln är smal och jag får träsmak rätt fort om jag sitter still (långkörning). Visst går det att köra 40-50 kurviga mil utan problem. Motorn är härligt ostressad med mycket mos på alla varv men när det började diskuteras resa till Alperna såg jag mig om efter gelsadel eller luftkudde illa kvickt.
 
Men mellan 954 samt R1 -03 och gixxer 1000 -03...
Är det hugget som stucket el e smaken som baken??
Dom har ju likvärdiga fart resurser och ser riktigt bra ut alla tre.
Så frågan e ju vilken som e bekvämast och åka tillvardags dvs inte o flänga runt banan med.
Är det någon som är väldigt obekväm??
Är runt 178cm...
 
Jag har kört min honda cbr 1000rr över 2 veckor nu, och jag får fortrarande ont i ben och mäst i armarna och handleder, så skönt sitter man inte på sporthojjar under 120km/h klat slut.
 
Sadlar går att byta, fotpinnar att flytta, clips-ons att höj/sänka, fjädring att justera, och om det vill sig riktigt illa så kan du säkert få ett silikoninlägg i stjärten så du sitter mjukt. Eller så köper du en touringhoj om det är touringegenskaper du eftersöker.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top