Nääää, vad säger ni?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
10 grader varmt igår. Är det dags att ta ut hojen ur vintervilan :confused: Man börjar ju bli lite sugen.
Jag vet inte hur det är med er men jag gillar den globala växthuseffekten :tummenupp

Hej! Gör det!
Kommer säkert några soliga torra dagar framöver. Det är då friskt med en runda med ett litet fikastopp:tummenupp.

Men inte får vi gilla växthuseffekten. Den känns kuslig:confused:. Till och med djuren vet ej hur de ska bete sig.

Mvh Tony

mjaa dom säger ju nu att effekten av växthuseffekten här i sverige inte kommer innebära varmare väder på det sättet tvärtom somrarna ska bli regnigare så jag vetefan om jag gillar den så mycket

Jag tog en tur igår, men så har jag ju inte ställt in hojen för vintern än heller.

Regnigare somrar och varmare vintrar i vår del av världen.Såg föresten saltbilen köra och sprida ut vägsalt på vägen i +8 grader.Han hade kanske fått någon form av frispel.I det långa loppet leder växthuseffekten till torka och missväxt med hungersnöd i många världsdelar som nu räknas som I-länder där vi i Norden istället blir dränkta av regnmassor.Ett knappast vidare hållbart scenarium med nuvarande befolkningsökning.Vissa års positiva avvikelser kommer säkert att dyka upp men i det stora hela ser det knepigt ut.

Men sedan å andra sidan så kommer jag ihåg en vinter för cirka 20 år sedan när det var +12 grader i mitten på Januari.Vet inte riktigt om de uppfunnit växthuseffekten på den tiden.Det verkade naturen hur som helst strunta i.

Last edited:
Jag var ute på slingerbulten i måndags… kände mig ganska ensam i solskenetIMG_0115.jpg.

mjaa dom säger ju nu att effekten av växthuseffekten här i sverige inte kommer innebära varmare väder på det sättet tvärtom somrarna ska bli regnigare så jag vetefan om jag gillar den så mycket

Jo, jag har läst den rapporten oxå och den verkar ju stämma men måste jag välja kör jag hellre sporthoj i regn än i en meter snö :tungan

Sista turen i måndags, 6-7 grader varmt. Mycket ull under stället och fodrade handskar, körde nonstop i en timma, endast kall om fingrarna..

temp.jpg

Sista turen i måndags, 6-7 grader varmt. Mycket ull under stället och fodrade handskar, körde nonstop i en timma, endast kall om fingrarna..

View attachment 373329

Jag frös lite lätt om mina fingrar när jag körde till jobbet för några veckor sedan. 5grader rejshandskar med hål överallt runt fingrarna.. 3.7mil på 20min. = Det ligger nya "ktm enduro handguards" på soffbordet som ska monteras i morgon.

Trevlig mc. Se till att byta luftbox, plocka bort sas och allt vad det nu heter och lägg in akramappen om du inte redan har det. :yoparty

Vad gör saltbilarna ute när det är 10grader varmt :dummer

Det var 14 grader när jag körde från garaget i förrgår runt 22. Sen damp det ner till 8 grader efter någon kilometer så det var nog ytterst lokalt. Hade jag haft en hoj som gick och inte varit sjuk så hade jag varit ute och åkt.

De e bare å åk:tummenupp Jag kör på till jobbet så länge det håller sig på 3-4 plus på natten och går upp lite till på dagen. Var en stygg pappa och snodde min äldsta dotters magiska fingervantar som jag lyckades klämma in under mina handskar. Så nu slipper jag frysa om händerna när det är "svalt" ute :D . Faktist ganska många jobb-pendlare som håller igång här i stan fortfarande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT