Mz

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Är det någon här som kört/har/haft en MZ?
Hörde av en polare att det skulle vara bra hojjar till ett bra pris :va
Vet inte om det stämmer men om ni vet nått om MZ så skriv gärna det :tummenupp

Dropkick skrev:
Är det någon här som kört/har/haft en MZ?
Hörde av en polare att det skulle vara bra hojjar till ett bra pris :va
Vet inte om det stämmer men om ni vet nått om MZ så skriv gärna det :tummenupp
MZ Baghira är den enda av deras maskiner jag hört något om. Och det jag har hört är att det är en maskin som är bra över lag, men den har lite problem med att packboxarna till framgaffeln inte håller särskilt länge.

Motormässigt ska det inte vara några problem eftersom att den har den äldre generationen av Yamahas 660 stånka som satt i XTZ 660 Tenéré.

Esquire skrev:
MZ Baghira är den enda av deras maskiner jag hört något om. Och det jag har hört är att det är en maskin som är bra över lag, men den har lite problem med att packboxarna till framgaffeln inte håller särskilt länge.

Motormässigt ska det inte vara några problem eftersom att den har den äldre generationen av Yamahas 660 stånka som satt i XTZ 660 Tenéré.
Är de verkligen så billiga? MZs 1000-kubikstwin kostar enligt Allt om MCs hojdatabas 129 000, det är 30 loppor mer än Suzukis SV1000 som bör vara en hyffsad motsvarighet med liknande prestanda...

sgtpepper skrev:
Är de verkligen så billiga? MZs 1000-kubikstwin kostar enligt Allt om MCs hojdatabas 129 000, det är 30 loppor mer än Suzukis SV1000 som bör vara en hyffsad motsvarighet med liknande prestanda...
MZ 660 Baghira är ett par tusen billigare än Yamaha XT660R. Så jag tror att det billiga priset är en aning överdrivet. Möjligtvis att de kanske ligger lite gynnsammare till på begagnatmarknaden.

Dock vet jag inte riktigt hur det ligger till med svensk generalimportör för tillfället. Det är Eurospeed som är listad som generalimportör för MZ. Men när man går in på deras hemsida www.eurospeed.nu så finns det inte direkt mycket om hojjarna där.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet