Mz / Wsm

mctwist

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Cb 400n 1983
Ska köpa lätt mc till våren och undrar vilken som ni skulle valt av mz och wsm , mz:an har jag hört att den är starkare men wsm:en är snyggare .
Vilken är roligast att köra ?

Mvh Fredrik.

Ska köpa lätt mc till våren och undrar vilken som ni skulle valt av mz och wsm , mz:an har jag hört att den är starkare men wsm:en är snyggare .
Vilken är roligast att köra ?

Mvh Fredrik.

den som är starkast gissningsvis :rolleyes: men annars är det om du säger, mzan är starkare men (i min mening) så är wsmen snyggare

Tycker att det igentligen inte spelar någon roll vilken av dom , men ska ju provköra båda innan man säger något .

Körde själv MZ när jag var 16 och motorsmässigt är den klockren, med lite ombestyckning och uppöppning av andningsvägarna kunde jag som 192/105kg sitta upprätt och marcha 120.
Designen är inte så illa (den är fortfarande snyggare än allt producerat i japan) även om WSM är snyggare.

Hör med cyrpan han har en fräsch mz till salu, Kan intyga att den låter sjukt bra för att vara 125:a, och går klart bättre än en strypt dt..

Hör med cyrpan han har en fräsch mz till salu, Kan intyga att den låter sjukt bra för att vara 125:a, och går klart bättre än en strypt dt..

Vi har redan snackat :tungan

Tycker att det igentligen inte spelar någon roll vilken av dom , men ska ju provköra båda innan man säger något .
Tjena!
Se till att fixa lite cash så får du glida förbi och provköra :tummenupp (Såg att kungsbacka låg i götet, det blir en bit att åka :tungan )

Den har öppnade andningsvägar och är ombestyckad som BorisJr sa, han verkar ha bra koll på Mz faktiskt

Last edited:
Jag har en också som nog är tillsalu då systern min har uppkörning för mellan snart....
Nyrenoverad motor som endast har gått 400 mil med min syster, dock 18/21 hjul men 17" hjul kan köpas för 3kkr. Har varit min sen ny och är ordentligt masserad och ompysslad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT