MZ cyklar

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Halloj

Jag satt och läste i en Bike tidning från Juli tror jag det var. Ett par sidor in i den såg jag en liten artikel om den hoj som hete MZ 1000S. Personligen tyckte jag av det lilla jag såg att den verkade ganska cool.
Så är det någon har inne som vet lite mer om hojen och kanske till och med har provkört en sådan hoj någon gång? Jag har kollat runt lite nätet om den och läst lite men det är ju inte samma sak som personliga erfarenheter.

/Dreas

Eurospeed i hagfors säljer MZ kan varmt rekomendera Eurospeed. Roger som driver firman gör allt arbete med min bandit, och han gör det på ett strålande sätt. Så ett tips kan ju vara att kolla in Eurospeeds hemsida och även kanske ta en dagstripp till hagfors och titta på motorcyklar.

edit: www.eurospeed.nu

Last edited:
Simp skrev:
Eurospeed i hagfors säljer MZ kan varmt rekomendera Eurospeed. Roger som driver firman gör allt arbete med min bandit, och han gör det på ett strålande sätt. Så ett tips kan ju vara att kolla in Eurospeeds hemsida och även kanske ta en dagstripp till hagfors och titta på motorcyklar.

MM..jag vet men den sidan är nere eller omkonstrueras just nu.

EDIT: Fan den funkar ju nu idag :confused: :va :gnissla Sorry!

jag har ingen MZ 1000S, men generellt om MZ så tycker jag att dom verkar ha en fin kvalite och som Simp nämnde så är Eurospeed bra! Väldigt korta leveranstider på reservdelar. Det va ju inte direkt vad du frågade efter :gnissla men jag tycker att MZ som märke värkar bra

gamla TS250 var ganska kool,
lite trabant-känsla med plåtram

mz008.jpg

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...