Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dovi förlänger inte kontraktet med Ducati!!
Nu börjar det väl inte finnas så många styrningar kvar för 2021? Han kanske gör som Lorre & tar ett sabbatsår & tar nya tag 2022...
Eller så snyter han Crutchlow på Aprilian.
Nä. Bara ovan vid Red Bull Ring, och fuktigt väder, på MotoGP-hoj.
Så han har tagit det lite lugnt tror jag.
Hade det varit för några månader sedan så hade alla kollat snett på dig för att säga så, men idag instämmer jag helt! Han har blivit en av mina favoritförare på senare tid
Mera drama även utanför banan, denna gång Petrux vs. Aleix Esp.:
View attachment 455766
Det är väl en sanning med viss modifikation...Aprilia och KTM har ju inga så kallade ”concessions” och kan därmed i princip testa fritt så länge man håller sig till reglementet om max antal tillåtna däck (inte ett praktiskt problem).
Aprilia har ju haft det lite kämpigt med en flera månader lång ”lock down” medans KTM kunnat röra sig ganska fritt med ett stort antal testdagar både i Brno och på RBR. Med ordinarie racers såväl som testförare, så Binder lär nog ha lagt några hundra varv på RBR...
Dovi förlänger inte kontraktet med Ducati!!
Nu börjar det väl inte finnas så många styrningar kvar för 2021? Han kanske gör som Lorre & tar ett sabbatsår & tar nya tag 2022...
Eller så snyter han Crutchlow på Aprilian.
Fast vid privata testet i maj kunde han väl inte närvara pga restriktioner i Sydafrika? Har det varit fler tester sen dess, med MotoGP-piloterna vill säga?
Inte förvånad. Känns lite som att Ducati har en historik av att inte sköta om sina piloter ordentligt. Stoner hade väl länge påpekat problemen med att få hojen att svänga, men eftersom han vann så sket de väl i att lyssna. Att det sen bara var han som kunde köra hojen var visst inte så viktigt. Melandri bad de gå till en hjärnskrynklare, för Stoner kunde ju köra hojen så då borde han med kunna det. Lorre fick skit för att det gick dåligt till en början, så där tappade de honom lagom till att han började prestera. Dovi har väl också fått sin del av kakan gällande offentlig kritik, så jag antar att han lackade ur till slut.
Snor han Cals Aprilia så finns ingen britt med i cirkusen och då är frågan vad som händer med BTSports satsningar.
Läste igår att Dovi hade bett sitt team att inte gå på förhandlingarna som ducati hade bjudit in till! Öppnar det dörren för Jörgens come back kanske?!
Eller upp med en färsking från Moto2. En italienare såklart kanske..
Håller med ovanstående, om man som team kan välja mellan en som matar in feedback eller en som matar in klotade hojar till teamet så får det baseras på behovet; behöver cykeln utvecklas eller behöver mekanikerna tränas i att bygga ihop cyklar...
Tippar då;
1. Dovi
2. Rins
3. Morbidelli
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |