MyUS.com och liknande tjänster

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon här som frekvent beställer grejer från USA som kan ge lite input vad man ska tänka på. Har själv fått ett erbjudande att ansluta mig till MyUS.com. Gratis uppläggningsavgift och gratis årskostnad för premium tjänst samt rabatt på fraktkostnaderna. Vad är hållhaken funderar jag så klart.

Min flickvän har sett ett plagg (Ralph Lauren) hon skulle vilja köpa så jag funderar på om jag skulle testa tjänsten. Sökt runt lite på nätet. Överlag verkar folk rätt nöjda, men det fanns folk som varit missnöjda med fraktkostnaderna och paketering såg jag. Vad är era erfarenheter av MyUS.com och liknande tjänster?

Ber om ursäkt om ämnet varit uppe tidigare.

Haken är att du inte vet vad frakten kostar före det skickas. Finns en kalkylator men den är inte helt korrekt.
Annars låter det som en bra deal, har handlat en del med myus.com Inget fel på paketeringen och det kostar inte mycket att försäkra försändelsen om det är ömtåliga saker. Fraktkostnaderna ligger inom rimliga nivåer, jämfört med ebay iaf. Den största besparingen får du när du köper flera saker från olika butiker.

Allt skickas med DHL eller Fedex om du inte specifikt begär något annat.
Edit: Rabatten på fraktkostnaderna ligger inbakat i premium tjänsten, och akta dig för bolag som inte har lagring och
ompacketering från flera små till ett stort paket.

Last edited:
Tack för dina input. Jag gick själv in och tittade på deras kalkylator igår, men det är svårt att uppskatta fraktkostnaden eftersom man inte vet hur det paketeras. Får väl helt enkelt göra ett experiment och se hur det fungerar om min flickvän bestämmer sig för plagget i fråga. Har själv inga planerade inköp tyvärr. Annars verkar det smart att kunna samla på sig inköp som sedan skickas till en.

Jasså, hon vill börja handla på nätet nu efter att du glömmer henne på Väla när hon shoppar? Priceless :rofl :lol

Hon kan väl handla över eBay där ALLT finns.
Sen finns det kinesiska kopior för 50kr plagget som ingen ens ser skillnad på. Frakten från Kina är billigare än inrikes i Sverige.

Jasså, hon vill börja handla på nätet nu efter att du glömmer henne på Väla när hon shoppar? Priceless :rofl :lol

Hon kan väl handla över eBay där ALLT finns.
Sen finns det kinesiska kopior för 50kr plagget som ingen ens ser skillnad på. Frakten från Kina är billigare än inrikes i Sverige.

Det är snabbversionen min flickvän drog på Facebook. Den detaljerade versionen skulle kunna platsa i vilken Hollywood komedi som helst. Humor när den är som bäst!

Jag har lagt upp en profil på sidan. Ska testa tjänsten och se om det är något att ha.

Fraktkostnaden blev 34 dollar från USA till Sverige på en vara som kostade 140 dollar inklusive frakt inom USA till postadressen man uppgav inom USA. Allt gick snabbt och smidigt levererat hem till dörren. Totalt sparade min flickvän 50% jämfört med om hon handlat i butik i Sverige.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park