Myten om svininfuensan - nu har biverkningarna kommit

Mordecaien: VA FAN!? Fattar du vilken risk du utsatt oss andra för??? jävla egoistiska svin!

(obs: ironi) :tungan ;)

Nåja, jag hade den (troligen, enligt läkarna på Södersjukhuset) fick dubbelsidig mykoplasma infektion i lungorna, gick ner 15 kg, tog 2 månader att bli kry.....hade hellre tagit biverkningarna.

Hade jag fått bestämma hade jag aldrig tagit sprutan... men med en bebis och en gravid fru hemma så var det inte så mycket att tänka på, man vill inte vara orsaken till att familjen blir smittad i det läget.

Javla löjlet med svininfluensa. Att folk gått på det är ju förvånande. Dessutom blev folk arga på en när man inte ville ha någon spruta och försökte gen en skuldkänslor för att man valde att bli en smittospridare.

Last edited:
Javla löjlet med svininfluensa. Att folk gått på det är ju förvånande. Dessutom blev folk arga på en när man inte ville ha någon spruta och försökte gen en skuldkänslor för att man valde att bli en smittospridare.

Det där tjatade skolan hål i huvet på oss om.
"Men tänk på alla riskgrupper som inte kan vaccinera sig?!?!"

:darwin

Klart bevis på lyckad hysterikampanj av staten/media. Helt vansinnigt egentligen hur folk tog ställning för vaccinet.

Klart bevis på lyckad hysterikampanj av staten/media. Helt vansinnigt egentligen hur folk tog ställning för vaccinet.

Men det är ju samma sak när jag väljer att helt själv avgör om jag vill ha knäskydd eller ej på mig när jag kör hoj. De som tror att ens säkerhet till stor del hänger på vad man har på sig avslutar alltid en argumentation med att jag ska skämmas över att mitt beslut fattande risker om min egen säkerhet indirekt kostar andra pengar.
Det är samma sak.
Vill jag inte ha sprutor i min kropp, knäskydd på mig som förtar totalupplevelsen av att köra hoj - något jag lägger massor med pengar på, eller något annat som endast rör mig själv ska jag inte behöva ha det, ej heller höra gnäll från en omgivning som inte på något sätt märker av vare sig jag gör på det ena eller det andra sättet utan endast behöver motivera sina egna beslut genom att förkasta mina.

Skit i hur andra lever sina liv om det inte direkt påverkar er själva.

Men det är ju samma sak när jag väljer att helt själv avgör om jag vill ha knäskydd eller ej på mig när jag kör hoj. De som tror att ens säkerhet till stor del hänger på vad man har på sig avslutar alltid en argumentation med att jag ska skämmas över att mitt beslut fattande risker om min egen säkerhet indirekt kostar andra pengar.
Det är samma sak.
Vill jag inte ha sprutor i min kropp, knäskydd på mig som förtar totalupplevelsen av att köra hoj - något jag lägger massor med pengar på, eller något annat som endast rör mig själv ska jag inte behöva ha det, ej heller höra gnäll från en omgivning som inte på något sätt märker av vare sig jag gör på det ena eller det andra sättet utan endast behöver motivera sina egna beslut genom att förkasta mina.

Skit i hur andra lever sina liv om det inte direkt påverkar er själva.

Håller helt med. :tummenupp

Hoppas ingen läser som hade släkt som strök med.

Jag hade, så du hoppades fel.

Men hade han inte dött av det så hade en snuva tagit honom, 95år gammal.

Det var ju skönt att iaf läkemedelsföretagen tjäna en slant.
Tog själv ingen spruta.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...