Mystiskt startproblem KTM LC4

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Hej

Kom hem från 200mil mctouring i Norge igår. Har äntligen fått lära mig kicka stånka :yoparty

Felet:
Startmotorn startar bara ibland när jag trycker på startknappen (händer ingenting). Jag måste hålla kopplingen intryckt, annars startar den inte.
Jag kan kicka igång den men måste fortfarande ha kopplingen intryckt.

Nån som haft samma fel och vet hur man fixar det?

Gissar att det är nån sensor eller liknande som buggar....?

Det går väll upp 2 kablar till kopplingshandtaget? Där finns en spärr så om du har växel i och stöd uppe så är det som en grej så att hojen inte sticker iväg när man ska starta den.

Kopplingshandtaget kan bryta strömen till startmotorn.

Startar han ALLTID när du har stöd och kopplings handtag uppe/i?

Har du kontakten kvar vid stödet ?

Om du har det så ta bort den !!!

Kopplingshandtaget kan bryta strömen till startmotorn.

Startar han ALLTID när du har stöd och kopplings handtag uppe/i?

Den startar alltid på kicken när jag har stödet uppe och kopplingen inne. På startknappen startar den bara ibland.

Har du kontakten kvar vid stödet ?

Om du har det så ta bort den !!!

Gissar att den är kvar. Bara att rycka den nere och ta bort den hela vägen? Eller måste man göra nånting mer?

Iof tycker jag att den ändå borde starta på knappen när kopplingen är intryckt och växeln ligger i neutral. Oavsett om stödet är nere eller inte :va

Last edited:
Gissar att den är kvar. Bara att rycka den nere och ta bort den hela vägen? Eller måste man göra nånting mer?

:va

Dra ur kontakten som sitter någonstans under sadeln, följ bara sladden från stödet så hittar du. Det är bara att dra ur :tummenupp

Dra ur kontakten som sitter någonstans under sadeln, följ bara sladden från stödet så hittar du. Det är bara att dra ur :tummenupp

Ok, får testa det imorgon och se om det hjälper. Men även om sensorn för nedfällt stöd är aktiverad borde jag kunna starta med knappen om kopplingen är nedtryckt och växeln ligger i neutral :S

Testade att koppla ur sladden vid stödet och under tanken, men det hjälpte inte.
Ska prova att koppla från batteriet och se om nånting nollställer sig då.

I övrigt så hör jag ett tydligt klickljud när jag trycker in kopplingen. Gissar att det betyder "klick", nu är det ok att starta.

Ingen annan som upplevt samma fel?

Hittade felet. Var kopplingen/reläet under lyskåpan som spökade. Nu fungerar det igen :D

gutt :D jeffla lc4or som spökar ofta i strömmen! dock älskar jag dom!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park