MangeO
Med dubbla överliggande allt
Igårkväll efter jobbet hade jag stämt träff med en spekulant på hojjen. Vi sågs utanför mitt jobb och han tog min hoj på en provtur, jag följde efter i hans bil. Vi kör E18 norrut från stan, gick undan rätt bra och vid någon av Täbyavfarterna kör vi av. Killen stannar och frågar om det är ok om han drar på lite på tillbakavägen. Jag säger ok, men om du klotar så har du köpt hojjen. Så vi bränner in mot stan igen, han drar på och jag försöker inte ens hänga med i hans Toyota. Nånstans i höjd med DS ser jag baklyset på hojjen och märker att han saktat ner avsevärt. OK så han var väl nöjd med rejsandet då tänker jag. När vi kommer tillbaka till mitt jobb så berättar han att han strax innan Mörby upptäckt helljusblink i speglarna så han saktade ner för han trodde att det var jag som blinkade. Då blir han ikappkörd av en mörk folkabuss som lägger sig tätt bakom och blinkar med helljus och extraljus som sitter bakom grillen
. Han fortsätter i ca 70 och bussen kör upp bredvid. När han kollar in i bussen ser han en man med rikligt tatuerade underarmar glo stängt på honom. Vid DS-avfarten så kör folkabussen av och låter honom köra vidare. Jag frågar om han är säker på att det inte var röda eller blåa ljus någonstans på bilen men han hävdar med bestämdhet att det var ofärgade extraljus han såg blinka. Folkabussen var troligen mörkblå och hade tonade rutor bak så han kunde inte se fler än föraren och en person bredvid denne.
Vad kan detta ha varit?
Killen som testade min hojj säger att han var uppe i ca 200. Inte låter snuten väl en köra vidare utan att ens försöka stoppa en om man dessutom saktar ner?
Brukar inte civilsnutbilar ha röda och blåa "extraljus"?
Detta hände igårkväll vid 23-tiden.
. Han fortsätter i ca 70 och bussen kör upp bredvid. När han kollar in i bussen ser han en man med rikligt tatuerade underarmar glo stängt på honom. Vid DS-avfarten så kör folkabussen av och låter honom köra vidare. Jag frågar om han är säker på att det inte var röda eller blåa ljus någonstans på bilen men han hävdar med bestämdhet att det var ofärgade extraljus han såg blinka. Folkabussen var troligen mörkblå och hade tonade rutor bak så han kunde inte se fler än föraren och en person bredvid denne. Vad kan detta ha varit?
Killen som testade min hojj säger att han var uppe i ca 200. Inte låter snuten väl en köra vidare utan att ens försöka stoppa en om man dessutom saktar ner?
Brukar inte civilsnutbilar ha röda och blåa "extraljus"?
Detta hände igårkväll vid 23-tiden.
Last edited:
Du låter som min farmor