Mystisk censur

War-psycho skrev:
2151942 Varför skriver du inte ditt riktiga namn istället för dart_igel då ?
(Om det nu är så hemskt att vilja vara lite anonym/föriktig med sina uppgifter.)
Är du kriminell då eller ?

Btw: Mitt mobilnummer finns ej med på någon nummerupplysning.
Dom flesta som döljer regplåten, brukar använda sig av mobilnummer som första kontakt.

Jag försökte bara ge dig en förklaring till din fråga.
Du är inte tvungen att gilla svaret, bara för du inte förstår.

Tycker du inte att det börjar bli lite löjligt nu?

Jag förstår precis svaret, jag har fått min förklaring men jag står fast vid min åsikt. Och vad jag menade med att gå till överdrift var att utgå ifrån att alla världens människor är kriminella.

darth_igel skrev:
Tycker du inte att det börjar bli lite löjligt nu?

Jag förstår precis svaret, jag har fått min förklaring men jag står fast vid min åsikt. Och vad jag menade med att gå till överdrift var att utgå ifrån att alla världens människor är kriminella.
Nä , inte när du skriver så här:
darth_igel skrev:
Att lägga ut regnummer i t.ex en annons visar att man är 100% seriös och inte har något att dölja med bilen/hojen.
Eftersom du utgår från alla människor som döljer sina reg.nr, gör det för att dom är oärliga/kriminella. :fakta

Löjliga påståenden ger löjliga svar. :mattias

Som jag skrev, bara för DU aldrig stött på skumrask när du sålt fordon, så betyder inte det att det inte förekommer.
Att folk är försiktiga brukar ha sina randiga skäl.

Majoriteten av folket som döljer reg.nr, gör det av försiktighet, inte oärlighet.
För ingen köper väl ändå ett fordon utan att först fått veta reg.nr ändå ?

Man vill bara sålla bort alla skummisar som kollar annonser efter objekt att stjäla/plundra.
Flera gånger har skumma typer ringt mig för att veta var bilen står, "så dom kan kolla på den när jag är på jobbet".
Varför i h-e skulle jag vilja ha folk som kollar in min bil, när jag inte är närvarande för ?

Vid dom tillfällena så känns det skönt att veta att dom inte vet var jag bor nånstans. (Nä, mitt mobilnummer är inte listat heller.)
Visst får dom veta reg.nr om dom frågar, men då har man iallafall pratat med personen en stund, och hört om han verkar seriös. Dessutom brukar jag kolla att jag fått telefonnumret från honom först, på nummerdisplayen.
(Då har man iallfall NÅGON koll på vilka/hur många som står och rycker i din bil på gatan.)

Men som sagt, folk är ju olika försiktiga.
Vissa låser inte ens bilen, eller dörren hem när dom bor på landsbygden.
Det känns då löjligt ifall dessa då skulle påstå att alla som låser sin bil/sitt hem gör det för att dom har något att dölja.
(Bara för att folket på landsbygden aldrig haft inbrott, så betyder inte det att det inte händer.)

War-psycho skrev:
2152782 Nä , inte när du skriver så här:
Eftersom du utgår från alla människor som döljer sina reg.nr, gör det för att dom är oärliga/kriminella. :fakta

Löjliga påståenden ger löjliga svar. :mattias

Som jag skrev, bara för DU aldrig stött på skumrask när du sålt fordon, så betyder inte det att det inte förekommer.
Att folk är försiktiga brukar ha sina randiga skäl.

Majoriteten av folket som döljer reg.nr, gör det av försiktighet, inte oärlighet.
För ingen köper väl ändå ett fordon utan att först fått veta reg.nr ändå ?

Man vill bara sålla bort alla skummisar som kollar annonser efter objekt att stjäla/plundra.
Flera gånger har skumma typer ringt mig för att veta var bilen står, "så dom kan kolla på den när jag är på jobbet".
Varför i h-e skulle jag vilja ha folk som kollar in min bil, när jag inte är närvarande för ?

Vid dom tillfällena så känns det skönt att veta att dom inte vet var jag bor nånstans. (Nä, mitt mobilnummer är inte listat heller.)
Visst får dom veta reg.nr om dom frågar, men då har man iallafall pratat med personen en stund, och hört om han verkar seriös. Dessutom brukar jag kolla att jag fått telefonnumret från honom först, på nummerdisplayen.
(Då har man iallfall NÅGON koll på vilka/hur många som står och rycker i din bil på gatan.)

Men som sagt, folk är ju olika försiktiga.
Vissa låser inte ens bilen, eller dörren hem när dom bor på landsbygden.
Det känns då löjligt ifall dessa då skulle påstå att alla som låser sin bil/sitt hem gör det för att dom har något att dölja.
(Bara för att folket på landsbygden aldrig haft inbrott, så betyder inte det att det inte händer.)

Jag utgår ifrån att 99.99% av alla människor är ärliga och hederliga.

Jag har sagt att det är seriöst att visa regnummret i en annons. INTE att det är oseriöst att inte göra det. Jag har även sagt att man kanske kan vara försiktigare i storstäder. Det är min åsikt.

Nu har du sagt samma sak 3 gånger. Jag fattar precis vad du menar, men det ändrar inte min åsikt det minsta. Jag respekterar att folk är försiktiga, men det behöver som sagt inte gå till överdrift.
Och hur kan du ens jämföra att låsa dörren/bilen med att lämna ut ett regnummer i en annons?

r1man skrev:
2152456 du lär då inte ska få sålt mycket

Ok, visst.. jag tog väl i lite. Men huvudsaken är att man känner att man kan lita på köparen.. o det gör jag när denne står emd pengarna i hand och ger mig dem medans han/hon kör hojen.

Muggen skrev:
2152972 Ok, visst.. jag tog väl i lite. Men huvudsaken är att man känner att man kan lita på köparen.. o det gör jag när denne står emd pengarna i hand och ger mig dem medans han/hon kör hojen.
På det förstår jag dig,
Men jag tror att det är betydligt större chans att nån kvaddar hojen när den provkör än att hojen blir stulen.

darth_igel skrev:
2152931 Och hur kan du ens jämföra att låsa dörren/bilen med att lämna ut ett regnummer i en annons?
Tja, ett sätt att få dig att begripa att folk har olika syn på säkerhet helt enkelt.

Svårare än så var det inte.

War-psycho skrev:
2154236 Tja, ett sätt att få dig att begripa att folk har olika syn på säkerhet helt enkelt.

Svårare än så var det inte.

När ska du begripa att alla inte har samma åsikter som dig?

Jag har inte på något sätt påstått att du har fel, jag har bara berättat vad jag tycker och tänker. Ta och respektera min åsikt även om du tycker den är felaktigt och lägg av med det här larvet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT