Hej!
Jag har ett stort problem. Lämnade in min suzuki GSX 1100, en 91:a innan midsommar, till AVA Mc i Sthlm på grund av att mc:´n tappade kraft i utomhustemperaturer över 15 grader. Under 15 grader gick den superbra. De bytte allt möjligt inkl: tändstift, tändkablar, oljefilter, bensinfilter, kamremsspännare samt bänkade den. Efter denna service upptäckte de att motorn bara producerade 28 kw istället för 74 som den ska göra. Jag fick då provköra och det var som att åka på en stor moppe. Så dålig har den aldrig varit innan. Visserligen gick den jämnt, men hade absolut ingen acceleration.
De trodde att den var strypt, men innan jag lämnade in den så accelerade den i alla fall helt perfekt! De trodde att det var ngt med ljuddämparen i avgasröret, men det var det inte. Kompressionen är kollad och var helt ok.
De har nu försökt hitta problemet i över en månad men vet inte vad det är. Det senaste skulle vara ngt med Ska det rentav vara två olika sorters ventiler och inte fyra likadana i förgasaren?
Jag ställer nu mitt hopp till detta forum, vad kan ha hänt?
Mycket tacksam för svar då min mc-säsong tragiskt nog inte ens börjat än.
/Matte
Jag har ett stort problem. Lämnade in min suzuki GSX 1100, en 91:a innan midsommar, till AVA Mc i Sthlm på grund av att mc:´n tappade kraft i utomhustemperaturer över 15 grader. Under 15 grader gick den superbra. De bytte allt möjligt inkl: tändstift, tändkablar, oljefilter, bensinfilter, kamremsspännare samt bänkade den. Efter denna service upptäckte de att motorn bara producerade 28 kw istället för 74 som den ska göra. Jag fick då provköra och det var som att åka på en stor moppe. Så dålig har den aldrig varit innan. Visserligen gick den jämnt, men hade absolut ingen acceleration.
De trodde att den var strypt, men innan jag lämnade in den så accelerade den i alla fall helt perfekt! De trodde att det var ngt med ljuddämparen i avgasröret, men det var det inte. Kompressionen är kollad och var helt ok.
De har nu försökt hitta problemet i över en månad men vet inte vad det är. Det senaste skulle vara ngt med Ska det rentav vara två olika sorters ventiler och inte fyra likadana i förgasaren?
Jag ställer nu mitt hopp till detta forum, vad kan ha hänt?
Mycket tacksam för svar då min mc-säsong tragiskt nog inte ens börjat än.

/Matte