2341220 Jag hade samma problem som du för ett tag sedan, den var ibland svårstartad, oftast varm, man kickade och den gick i 1-2 sekunder och stannade sedan, för att sedan efter några kickningar inte tända öht. Det blev att vänta i ett par minuter och kicka igen så startade den, med lite tur.
Jag ställde in ventiler, ställde in förgasaren, inget hjälpte. Nu har jag bytt tändstift, avgassystem, inte bara därför utan att få lite mer tryck i grejjerna, även bytt förgasare till keihin fcr 41. Nog gick den bra mkt bättre men fortfarande samma startproblem...
Så i lördags när jag skulle ut och köra startade jag den, lät den gå på tomgång en stund, kollade med startgas runt förgasaren så den inte läckte eller någonting. Stängde sedan av för att sätta på mig hjälmen... Sen när jag skulle starta gjorde den nåt knystande efter ett par kickningar och sedan stendött, kickade konstant i en halvtimme utan ett enda litet tändande...
Kollade gnistan... Stendött! Mätte upp statorn... Och se på fan! Nu hade det även hänt mig, laddkretsen var kass (ingen kontakt mellan röd och svart kabel), detta jävla SEM!

Antagligen hade detta varit på G ett tag, där var en del fukt innanför svänghjulskåpan.
Hittade dock en snubbe på blocket vid namn Conny som säljer statorer lösa för 2100:-, man får ju vanligtvis köpa dessa tillsammans med svänghjul osv, för ca 4000.... Inte kul..
Lycka till med felsökningen!
EDIT:
För felsökning av Statorn, mät upp resistansen mellan kablarna:
Gul - Blå(Gul) <1,0 Ohm
Röd - Svart 3 kOhm +-10%
Grön - Svart 168 Ohm +-10%
Gula och blå kablar hör till generatorn, Röd går till laddspolen som ger ström till tändningen, Grön ger puls för när gnistan skall utlösas.