Mylaps Classic Transponder

Nån som vet om man fortfarande kan köpa Mylaps Classic Transponder nånstans?

http://bikeport.no/nyhet-fra-mylaps/

Nope, inte vad jag vet. Det är såklart möjligt att det sitter någon svettig skäggtomte i någon källarlokal och driver ett handelsbolag som har ett restlager av nya TranX260-transpondrar, men jag har väldigt svårt att tro det.

Du får ha is i magen och leta efter en begagnad TranX260, de dyker upp ibland för 1500-2500 kr och förvinner fortare än en kall öl på en nationsfest, eller skaffa en ny X2 med abonnemang.

Är det den första orangea på sidan du länkade till som du letar efter?

Jag har en som ser lika dan ut. Använde den när jag tävlade lite i motocross.

Finns dom inte att köpa längre?
Har den utlånad till en kompis men kan tänka mig att sälja den.

Kolla bara så banorna du tänkt använda den på inte har funderingar på att byta system. MyLaps används även inom radiostyrd racing och kostar en jävla förmögenhet så många klubbar letar efter billigare och simplare teknik. Och det har dykt upp en del intressant på senaste tiden.

Kolla bara så banorna du tänkt använda den på inte har funderingar på att byta system. MyLaps används även inom radiostyrd racing och kostar en jävla förmögenhet så många klubbar letar efter billigare och simplare teknik. Och det har dykt upp en del intressant på senaste tiden.
Berätta mer

Är det den första orangea på sidan du länkade till som du letar efter?

Jag har en som ser lika dan ut. Använde den när jag tävlade lite i motocross.

Finns dom inte att köpa längre?
Har den utlånad till en kompis men kan tänka mig att sälja den.

Du har PM :)

Tack för tips, ska undersöka det. Har du mer info kring vad som är på gång?

Om du skall köra hoj/bil på bana skall du ha en röd (TranX260).
Om du skall köra cross/enduro skall du ha en orange (TranX160).
Om du skall köra gokart skall du ha en gul (TranX?).

De är designade för olika maxhastigheter (siffran) och det är inte säkert att den ena passar på den andra.

Tack för tips, ska undersöka det. Har du mer info kring vad som är på gång?

Well, jag har ingen koll på mc racing världen men inom radistyrd racing laboreras det mycket med rfid chip istället som är sjuk mycket billigare. Tror jag såg nåt om det på hojar också där det satt chip i nummerlapparna man fick sätta dit på hojen. Och inom fpv racing har det nyss kommit en ny tidtagare som använder videofeeden så man behöver inget annat på farkosten än det man redan har där. Vet inte vad de två olika systemen klarar för hastigheter men de flesta mc banor lär ju ha sträckor där det går lite långsammare också. Tävlingsdrönare går ju trots allt över 100 km/h också så den fixar nog en hel del.

Har sänt mail till en firma i England som tidigare sålde billigare transpondrar, som ska funka med AMB/Mylaps systemet. Hemsidan var mer än bristfällig men jag hoppas de fortfarande kan leverera.

Hojta till/skicka PM om det är nån som ska sälja en Orange AMB/Mylaps transponder :tummenupp

Well, jag har ingen koll på mc racing världen men inom radistyrd racing laboreras det mycket med rfid chip istället som är sjuk mycket billigare. Tror jag såg nåt om det på hojar också där det satt chip i nummerlapparna man fick sätta dit på hojen. Och inom fpv racing har det nyss kommit en ny tidtagare som använder videofeeden så man behöver inget annat på farkosten än det man redan har där. Vet inte vad de två olika systemen klarar för hastigheter men de flesta mc banor lär ju ha sträckor där det går lite långsammare också. Tävlingsdrönare går ju trots allt över 100 km/h också så den fixar nog en hel del.

Hur löser systemet när det kommer tre i bredd?

Hur löser systemet när det kommer tre i bredd?

Det som lyssnar efter videofrekvens? Man knyter varje enskild frekvens i förväg iallafall. Rent tekniskt vet jag inte för jag har ingen som helst koll på sånt men det är fortfarande lite i testfasen så det återstår att se om det kommer mycket problem med missade varv. Är ju inte så ofta som fpv drönare kommer tre i bredd genom airgates dock.

Det som lyssnar efter videofrekvens? Man knyter varje enskild frekvens i förväg iallafall. Rent tekniskt vet jag inte för jag har ingen som helst koll på sånt men det är fortfarande lite i testfasen så det återstår att se om det kommer mycket problem med missade varv. Är ju inte så ofta som fpv drönare kommer tre i bredd genom airgates dock.

Aha, du menar att de pejlar in radion som videoströmmen går över? Det är coolt.
Vem/vilka gör lösningen?

Aha, du menar att de pejlar in radion som videoströmmen går över? Det är coolt.
Vem/vilka gör lösningen?

Japp man knyter sin egen frekvens till mottagaren, lägger mottagaren på mållinjen och ställer in hur stort upptagningsområde man vill ha. Sen mäter den varvtid varje gång man flyger över mottagaren. Det är TBS (Team Blacksheep) som gör den. Kom ganska nyligen och är tänkt att varje pilot har en egen men jag tror de har en större som är tänkt för arrangörer som kan hantera flera tävlande samtidigt. Kostar en slant men inte i närheten av ett MyLaps system.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman